مقالات آموزشی

چگونه از تلفن خود به خوبی مراقبت کنیم؟

از تلفن  خود سوءاستفاده نکنید:

چگونه از تلفن خود به خوبی مراقبت کنیم؟ این روزها با توجه به اوضاع اقتصادی جامعه گرانی بر همه زوایای زندگی ما تاثیر گذاشته است و قیمت موبایل نیز از این جمله استثنا نیست و از آنجا که پول زیادی را برای خرید گوشی موبایل  خود صرف کرده اید، بنابراین انتظار دارید که عمر گوشی شما طولانی مدت باشد و بتوانید نهایت استفاده و بهره خود را از کیفیت ان ببرید. بنابراین حتی اگر تلفن همراه شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد ، باز هم این احتمال وجود دارد که به علت های مختلفی خراب شود، به خصوص اگر از آن  به خوبی مراقبت نکنید زیرا تلفن همراه ما به دلایل مختلفی به طور روزانه در معرض آسیب جدی قرار دارد. به همین دلیل ، ضروری است که اقدامات احتیاطی لازم را برای اطمینان از سالم نگه داشتن تلفن خود انجام دهید. در اینجا مواردی را برای شما بیان میکنیم که باید برای مراقبت از گوشی خود به کار بگیرید.

 مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگر ، شما باید تلفن خود را با نهایت دقت اداره کنید. آن را همیشه در یک مکان امن نگه دارید. اجازه ندهید بچه ها یا حیوانات خانگی به ان نزدیک شوند تا با آن بازی کنند. یکی از بهترین راه ها برای محافظت از تلفن ، نگهداری آن در یک قاب محافظ تلفن همراه است. لوازم جانبی تلفن همراه را می توان مانند کاورهای جالب تلفن همراه با قیمت ارزان در بسیاری از فروشگاه های آنلاین خریداری کرد. اما ، اطمینان حاصل کنید که همزمان به دنبال کیفیت و قیمت مناسب هستید تا پوشش محافظ آنقدر محکم باشد که بتواند کار محافظت موثر از تلفن شما را انجام دهد.

از تلفن خود محافظت کنید

تلفن خود را رها نکنید :(چگونه از تلفن خود به خوبی مراقبت کنیم؟ ) 

یکی از مهمترین دلایل خرابی تلفن های همراه ، انداختن آن است. برای جلوگیری از این اتفاق ، همیشه تلفن خود را محکم نگه دارید. بهتر است ازبند تلفن همراه استفاده کنید تا بتوانید تلفن همراه خود را به دور گردن خود ببندید و نگران افتادن آن روی زمین به صورت تصادفی نباشید. مانند سایر لوازم جانبی تلفن همراه ، بندهای تلفن همراه نیز از طریق مسیر آنلاین قابل خریداری هستند.

از رطوبت و گرما خودداری کنید:

تلفن خود را در معرض تغییرات شدید دما و به ویژه در برابر گرمای شدید قرار ندهید. از قرار دادن آن در مجاورت منابع گرما مانند اجاق گاز ، کوره ، دودکش و زیر آفتاب خودداری کنید. یا آن را در سرما کنار نگذارید. از نزدیک شدن آن به منبع رطوبت خودداری کنید. همه انواع مایعات باید از تلفن شما فاصله زیادی داشته باشند. برای جلوگیری از ریختن روی گوشی خود در هنگام استفاده از تلفن ، نوشیدنی یا غذا نخورید. تلفن خود را نزدیک آب ، مانند دریا یا استخر قرار ندهید. تلفن های همراه حتی در اثر رطوبت اندک نیز آسیب می بینند. اگر تلفن شما خیس شد ، با خاموش کردن آن ، از بین بردن قطعاتی مانند سیم کارت و باتری و خشک کردن مکانیسم ها با استفاده از یک حوله تمیز جاذب ، آن را نگهداری کنید. همیشه کیف ضدآب دستی داشته باشید تا در صورت بارندگی بتوانید تلفن خود را درون آن قرار دهید.

آن را به درستی تمیز کنید: ( چگونه از تلفن خود به خوبی مراقبت کنیم؟ )

 هر کاری انجام می دهید ، هرگز از شیشه اسپری برای تمیز کردن تلفن خود استفاده نکنید. درعوض ، باید از یک پنبه آغشته به الکل استفاده کنید و آن را کمی روی صفحه کلید لمس کنید. به یاد داشته باشید که این مورد را فقط در قسمت خارجی گوشی و هرگز داخل آن استفاده نکنید.

برای تلفن های صفحه لمسی بهتر است بجای الکل از یک پارچه نرکم و بدون پرز برای تمیز کردمن ان استفاده کنید

از آن در برابر سرقت محافظت کنید:

آسیب در مکانیسم تلفن همراه تنها چیزی نیست که می تواند تلفنتان را از شما دور کند. همچنین ممکن است کسی تلفن شما را بدزدد  برای اجتبات از این مورد در خیابان و مکانهای پرتردد از تلفن همراه استفاده نکنید و سعی کنید گوشی خود را روی زمین و یا سطوح مختلف قرار ندهید ، بنابراین همیشه از آن محافظت کنید و مانند هر چیز با ارزش از آن نگهداری کنید تا بتوانید جلوی ضررهای احتمالی آن را بگیرید.

موارد بالا تعدادی از صدها توصیه برای نگهداری از تلفن همراه میباشد که توسط مرکز دنیای تعمیر به شما توصیه میشود،امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

با نظرات مفید خود ما را همراهی کنید.

اگر قصدشرکت در کلاسهای آموزش تعمیرات موبایل را دارید میتوانید اینجا کلیک کنید

جهت اطلاع از سایر آموزش های فنی و حرفه ای از لینک های مربوطه اقدام نمایید.

✔️ – آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی
✔️ – آموزش تعمیرات برد الکترونیکی
✔️ – آموزش تعمیرات موبایل
✔️ – آموزش تعمیرات لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید