مقالات آموزشی

نحوه آماده سازی کولر برای فصل گرما

نحوه آماده سازی کولر برای فصل گرما

با شروع فصل گرما همه به فکر راه اندازی مججد کولرهای آبی میشوند تا بتوانند با به بهترین نحو از آنها استفاده کنند

آموزش تعمیرات کولر آبی

 باتلاق کولر خود را آبگیری کنید

معمولاً از کولرهای آبی برای تأمین خنک کننده منازل و مشاغل در مناطق خشک استفاده می شود. کولرهای آبی  از طریق فیزیک ساده خنک سازی را فراهم می کنند که به وسیله آن آب تبخیر گرما را از محیط اطراف جذب می کند. یک کولر تبخیری هوا را خنک می کند دقیقاً مانند تعریق عرق از پوست بدن شما خنک می شود.

اگر در پایان آخرین فصل خنک کننده کولر تبخیری خود را به درستی زمستانی کردید ، باید مراحل “زمستان زدایی” واحد را با نزدیک شدن به فصل گرما معکوس کنید. و اگر شما یک مالک خانه مدل خوب برای نگهداری خوب نبوده اید ، برای شروع هرگز دیر نیست.

خنک کننده آبی برای نشان دادن شیر شناور باز است

آموزش تعمیرات کولر را با ما بگذرانید

با برداشتن پوشش یا تارپت از اطراف واحد شروع کنید. زمان خوبی برای بررسی وضعیت پوشش قبل از ذخیره سازی آن برای استفاده در زمستان سال آینده است. اگر پوشش پاره شده است یا سوراخ شده است ، اکنون یک درپوش جایگزین سفارش دهید تا وقتی زمان گرم شدن مجدد دستگاه است ، آن را آماده کنید.

روکش کولر آبی پوشش را بردارید :

با آزاد کردن گیرنده های پنل یا گیره ها و کشیدن پانل ها به سمت بالا و سپس بیرون ، همه طرفین واحد کولر را بردارید. پانل های کناری را رو به پایین کنار بگذارید.

نکته: برای صرفه جویی در مدتی بعد ، پیگیری کنید که کدام صفحه به هر طرف واحد تعلق دارد. پانل ها گاهی اوقات کمی متفاوت هستند و ممکن است کاملاً مناسب نباشند ، مگر اینکه دوباره در همان موقعیت ها قرار بگیرند.

پنل های جانبی کولر آبی داخل کولر را تمیز کنید

برای از بین بردن گرد و غبار جمع شده و مقیاس سست مواد معدنی ، داخل کولر را با استفاده از درب فروشگاه تمیز کنید. برای برداشتن باقی مانده گرد و غبار و ورود به گوشه ها و فضاهای تنگ ، از یک پارچه مرطوب استفاده کنید. اگر تجمع زیادی در داخل واحد وجود دارد ، از یک محصول رسوب زدایی یا تمیزکننده برای استفاده در کولرهای تبخیری استفاده کنید.

کولر آبی را با جاروبرقی تمیز کنید

پدهای تبخیری را جایگزین کنید

در صورت نیاز لنت ها را عوض کنید. کولر آبی شما دارای بالشتک های جاذب است که در هنگام دمیدن فن از طریق آب برای تبخیر آب ، آب را نگه می دارد. بسته به نوع طراحی کولر شما ، این لنت ها ممکن است صفحه های تخت باشند و یا ممکن است به یک درام چرخان متصل شوند. با گذشت زمان ، این لنت ها با رسوبات معدنی سفت می شوند ، که مانع توانایی نگهداری آب می شود.

اگر به عنوان بخشی از روند زمستان سازی ، لنت ها در زمستان تغییر نکردند ، باید اکنون آنها را تعویض کنید. زمان تعویض لنت ها واقعاً مورد اولویت است – فقط باید هر سال یک بار تعویض شوند.

اندازه لنت ها برای هر کولر متفاوت است ، بنابراین ممکن است بخواهید قبل از مراجعه به فروشگاه برای خرید جایگزین ، آنها را اندازه بگیرید.

خط آب را دوباره وصل کنید

خط آب را به اتصالات کولر وصل کنید و مهره را با آچار یا پنس محکم محکم کنید. تأیید کنید که شاخه تخلیه در ظرف آب قرار دارد ، سپس منبع آب کولر را روشن کنید.

منبع تغذیه کولر آبی از نظر نشت بررسی کنید

ظرف کولر و خط آب را از نظر نشتی بررسی کنید. برخی از نشت ها کاملاً واضح هستند ، مانند شکستگی یا سوراخ شدن لوله ، اما دیدن برخی دیگر کندتر و دشوارتر است. هرگونه نشتی را به اطراف شاخه تخلیه نگاه کنید و در صورت لزوم شاخه را محکم کنید.

همچنین زمان مناسبی برای بررسی اطمینان از عملکرد صحیح شیر شناور است. صبر کنید تا با پر شدن ظرف خنک کننده ، جریان آب خاموش شود. در صورت لزوم تنظیماتی را انجام دهید تا از پر شدن بیش از حد ظرف جلوگیری شود. اگر به نظر می رسد شیر شناور به درستی کار نمی کند ، آن را تعویض کنید.

نشت کولر آبی

پمپ و فن را تست کنید

کولر را روشن کرده و پمپ و موتور فن را برای عملکرد مناسب بررسی کنید.

هنگامی که پمپ به درستی کار می کند ، آب باید آزادانه از لوله تغذیه آب “عنکبوت” به دو طرف کولر تبخیری جریان یابد. اگر جریان آب کند باشد ، می تواند نشانه پمپاژ نکردن پمپ یا مسدود شدن عنکبوت یا خطوط باشد.

تأیید کنید موتور در حال کار است و چرخ فن می چرخد.

پوشش را دوباره جمع کنید

تمام صفحات کناری را در دهانه های مربوطه دوباره نصب کنید و آنها را با گیرها یا گیره ها محکم کنید. کولر تبخیری شما اکنون برای تابستان آماده است.

جهت اطلاع از سایر آموزش های فنی و حرفه ای از لینک های مربوطه اقدام نمایید.

✔️ – آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی
✔️ – آموزش تعمیرات برد الکترونیکی
✔️ – آموزش تعمیرات موبایل
✔️ – آموزش تعمیرات لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید