مقالات آموزشی

چگونه مشکلات پکیج را برطرف کنیم

چگونه مشکلات پکیج را برطرف کنیم

تعمیرات پکیجاطمینان از اینکه گرمایشی شما به طور کارآمد کار می کند – نه تنها برای راحتی بلکه برای مانده حساب بانکی – یک الزام است. در ماه های سردتر ، شما به تمام دارایی خود نیاز دارید تا سریع گرم شود و در همان حالت باقی بماند. دانستن اینکه چگونه خودتان مشکلات جزئی را برطرف کنید ، به خانه کمک می کند تا گرم بماند ، بدون اینکه مجبور شوید برای یک مهندس چنگ بزنید.

در حالی که برای نصب سیستم گرمایش مرکزی به یک متخصص واجد شرایط احتیاج دارید ، اما حفظ آنها کار دشواری نیست و انجام اکثر کارها به هیچ وجه زمان نمی برد. بنابراین فقط درصورتی که مشکلی به راحتی برطرف نشود لازم است با کارشناسان تماس بگیرید و ما به شما کمک می کنیم بفهمید که آیا و چه زمانی باید آن تماس را برقرار کنید

 

علاوه بر اینکه به شما در مورد نحوه کارکرد سیستم شما آموزش می دهیم ، به شما نشان خواهیم داد که چگونه پکیج خود را خونریزی کرده و از خطاهایی مانند سیستم های پر سر و صدا یا سرما بر طرف شوید.

چگونه مشکلات پکیج را برطرف کنیم

در یک سیستم گرمایش مرکزی مرطوب ، یک دیگ بخار آب را قبل از پمپاژ در اطراف مدار لوله ها به پکیج های نصب شده در خانه گرم می کند. هر پکیج دارای دریچه هایی است که میزان جریان آب در آن را کنترل می کند ، بنابراین مقدار زمانی را که آب در پکیج می گذراند و میزان گرمای خارج شده را کنترل می کند. وقتی آب از پکیج خارج شد ، برای گرم شدن دوباره به دیگ منتقل می شود.

با جریان یافتن آب در اطراف سیستم ، مقداری گرما از لوله ها از بین می رود ، اما با باریک بودن لوله ها و همچنین سرعت حرکت آب ، این میزان به حداقل می رسد. یک سیستم خوب طراحی شده ممکن است به جای یک مدار بزرگ ، دارای چندین مدار کوتاه باشد که از پمپ تابش می کنند تا اطمینان حاصل شود که آخرین پکیج در هر مدار به همان اندازه کارآمد گرم می شود.

چگونه مشکلات پکیج را برطرف کنیم

چگونه پکیج را هواگیری کنیم

نگهداری خوب پکیج باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود زیرا عملکرد آنها با کارایی بیشتری انجام می شود. اگر پکیج شما از بالا سرد است اما از پایین گرم است ، این بدان معنی است که هوا در سیستم وجود دارد و شما باید پکیج های خود را هواگیری کنید.

چگونه پکیج را هواگیری کنیم

قبل از اینکه شروع کنی

هرگز پکیج ها را هنگامی که داغ هستند خونریزی نکنید در غیر این صورت آب سوزاننده آزاد می شود.

شما نیاز خواهید داشت:

  • کلید  هواگیری پکیج یا پیچ گوشتی سر صاف
  • یک لباس کار

نحوه هواگیری پکیج مرحله 1

آموزش تعمیر پکیجحرارت مرکزی خود را خاموش کرده و اجازه دهید پکیج ها خنک شوند. ابتدا روی پکیج های طبقه پایین کار کنید ، از اولین پکیج مدار شروع کنید.

نحوه هواگیری پکیج مرحله 2

تعمیرات پکیجهمه پکیج ها در یک گوشه بالا یک شیر تخلیه دارند تا بتواند هوای محبوس شده آزاد شود. این یک شاخه مربع در داخل یک شاخه رزوه است (یک سوراخ گرد با یک مربع در داخل آن). با استفاده از کلید خونریزی پکیج (یا در بعضی موارد پیچ ​​گوشتی سر صاف) شافت را در جهت خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا شیر باز شود. این باید بین یک چهارم دور و نیم دور باشد – بیش از یک دور کامل آن را باز نکنید.

نحوه هواگیری پکیج مرحله 3

هنگام فرار ، صدای خش خش هوای محبوس را خواهید شنید. پارچه ای را در زیر شیر بگیرید تا آب آن گرفته شود و به محض ظاهر شدن اولین قطره ، شیر را ببندید و کلید چرخش را در جهت عقربه ساعت بچرخانید.

همه پکیج های خود را بررسی کنید زیرا ممکن است لازم باشد بیش از یک خونریزی داشته باشید. ابتدا روی پکیج های طبقه پایین کار کنید و سپس به طبقه بالا بروید و در صورت لزوم آنها را یک باره خونریزی کنید.

سیستم خود را دوباره روشن کرده و در صورت لزوم دیگ را دوباره تحت فشار قرار دهید ، در کتابچه راهنمای تولید کننده نحوه انجام این کار توضیح داده شده است. پکیج های شما اکنون باید کارآمدتر کار کنند. اگر متوجه شدید که مجبور هستید پکیج های خود را مرتب خونریزی کنید ، سیستم را توسط یک مهندس گرمایشی بررسی کنید ، زیرا احتمالاً در جایی خطایی وجود دارد که اجازه ورود هوا به سیستم را می دهد.

نحوه تعمیر سیستم گرمایش مرکزی پر سر و صدا

مدل ها و مدل های مختلف دیگ بخار کنترل متفاوتی دارند ، بنابراین در صورت بروز مشکل حتماً دستورالعمل های عملکرد دیگ بخار را در مکانی مناسب نگه دارید. بسیاری از گسل ها راه حل های ساده ای دارند که باید خودتان بتوانید آنها را انجام دهید – اما اگر شک دارید ، با یک ما تماس بگیرید.

نحوه تعمیر لوله های ترک خورده پکیج

علت احتمالی

لوله های داغ در حال انبساط و مالیدن به کف ، دیوار یا سایر لوله ها.

راه حل چیست؟

شکاف های لوله را در تیرچه ها گسترده کنید (اما آنها را عمیق نکنید ، زیرا این امر باعث ضعیف شدن تیرچه ها می شود) ، لوله های بدون پشتیبانی را قفل کنید یا عایق بندی را در اطراف و بین لوله ها قرار دهید.

نحوه رفع صدای زمزمه در لوله های پکیج

علت احتمالی

ممکن است سرعت پمپ خیلی زیاد باشد یا لوله های شما برای جریان سیستم خیلی باریک باشند.

راه حل چیست؟

با ما تماس بگیرید.

نحوه رفع صدای عجولانه در لوله ها

علت احتمالی

حباب های هوا یا گاز در سیستم.

راه حل چیست؟

پکیج ها را خونریزی کنید (به نحوه هواگیری پکیج مراجعه کنید) و در صورت ادامه مشکل ، با یک مهندس تماس بگیرید.

نحوه رفع صدای عجولانه در لوله ها

نحوه رفع صداهای خش خش یا کوبیدن پکیج

علت احتمالی 1

ترموستات دیگ بخار معیوب.

راه حل چیست؟

برای بررسی با یک تکنسین های ما تماس بگیرید.

علت احتمالی 2

تجمع آهک. در مناطق آب سخت می توان مقدار زیادی آهک در سیستم ایجاد کرد و همین امر باعث ایجاد صدا می شود.

راه حل چیست؟

با یک مهندس تماس بگیرید تا آن را تمیز کند. آنها ممکن است تصمیم بگیرند که ارزش آن را دارد که یک فیلتر آب سخت نصب کنید تا از تکرار آن جلوگیری کند.

برای محافظت طولانی مدت در برابر خوردگی و رسوب آهک ، توصیه می کنیم سیستم ها با استفاده از تمیزکننده گرمایش مرکزی تمیز شوند و سپس با محافظ حرارت مرکزی محافظت شوند.

نحوه رفع صداهای خش خش و / یا کوبیدن

علت احتمالی 3

در سیستم سوخت جامد (جایی که از سوختی مانند چوب برای گرم کردن سیستم استفاده می شود) ، صداها می توانند نشان دهنده کار نکردن پمپ باشند.

راه حل چیست؟

با استفاده از دستورالعمل های عملکرد دیگ بخار می توانید این مورد را بررسی کنید. دیگ را خاموش کنید با احساس محفظه برای لرزش بررسی کنید که پمپ روشن باشد و پروانه در حال کار است. اگر سوئیچ روشن است ، اما پمپ روشن نیست ، برق را از برق خاموش کرده و بررسی کنید که هیچ یک از اتصالات سیم کشی قطع نشده است. اگر پمپ در حال کار است ، اما لوله خروجی خنک است ، دریچه خروج را باز کنید تا هوای محبوس شده آزاد شود. در صورت ادامه مشکل ، با یک مهندس تماس بگیرید.

نکته برتر – از کاهنده صدای دیگ بخار استفاده کنید

افزودن كاهش دهنده صدای دیگ بخار می تواند به مدیریت صدا كمك كند. برای سیستم های تهویه باز از طریق مخزن هد اضافه کنید: اگر سیستم مهر و موم شده دارید آن را از طریق پکیج با استفاده از انژکتور اضافه کنید.

کاهش دهنده های سر و صدا خرید کنید

علت احتمالی 4

سطح آب در سیستم بسیار کم است.

نحوه رفع صداهای خش خش و / یا کوبیدن

راه حل چیست؟

مرحله 1

دیگ و پمپ را خاموش کرده و مخزن تغذیه و انبساط را در زیر شیروانی بررسی کنید. اگر خالی است ، مطمئن شوید که شیر توپی بسته نشده است ، منبع تغذیه خاموش نشده است یا یک لوله منبع یخ زده است.

مرحله 2

اگر می توانید علت را خودتان شناسایی و برطرف کنید ، می توانید سطح آب سیستم را دوباره پر کنید ، اما حتماً دستورالعمل های عملکرد دیگ را دنبال کنید. اگر عیب را پیدا نکردید ، با یک مهندس تماس بگیرید.

مرحله 3

برخی از شیرهای توپی به راحتی با خم شدن بازوی فلزی شناور تنظیم می شوند. دیگران دارای پیچ تنظیم و مهره قفل هستند. بعضی از آنها شناورهایی دارند که می توانند به صورت عمودی تغییر مکان دهند. اطمینان حاصل کنید که شناور به گونه ای تنظیم شده است که سطح آب در حدود 25 میلی متر (میلی متر) زیر خروجی سرریز باشد.

علت گرم نشدن پکیج رادیاتور

اگر دیگ بخار شما هنوز به درستی کار نمی کند اما در رادیاتورهای سرد با مشکل روبرو هستید ، دلایل زیادی وجود دارد.

 

چگونه علت گرم نشدن رادیاتور پکیج خود را برطرف کنیم

علت احتمالی 1

پمپ شما کار نمی کند

راه حل چیست؟

به سر و صداهای Hissing و / یا banging مراجعه کنید.

علت احتمالی 2

ترموستات یا تایمر پمپ شما به اشتباه تنظیم شده یا معیوب است.

راه حل چیست؟

در صورت لزوم بررسی و تنظیم مجدد کنید. اگر ترموستات یا تایمر به درستی تنظیم شده است ، برق را خاموش کرده و اتصالات سیم کشی را بررسی کنید ، و مطمئن شوید که دستورالعمل های عملکرد را دنبال می کنید. در صورت ادامه مشکل ، با یک مهندس تماس بگیرید.

علت گرم نشدن رادیاتور

چگونه رادیاتورهای خود را در مواقعی که سرد هستند تعمیر کنیم

علت احتمالی 1

ترموستات یا تایمر شیر ناحیه شما نادرست تنظیم شده یا معیوب است.

راه حل چیست؟

تنظیم مجدد آن در صورت تنظیم صحیح ، با استفاده از دستورالعمل های مربوطه ، برق را خاموش و اتصالات سیم کشی را بررسی کنید. در صورت ادامه مشکل ، با یک مهندس تماس بگیرید.

علت احتمالی 2

سیستم ممکن است “نامتوازن” باشد و به “تعادل” نیاز داشته باشد. تعادل زمانی است که همه دریچه های رادیاتور تنظیم می شوند تا اطمینان حاصل کنند که همه رادیاتورها همزمان گرم می شوند.

راه حل چیست؟

با تکنسین های ما تماس بگیرید تا “تعادل سیستم” را حفظ کند.

علت احتمالی 3

شیر منطقه ممکن است معیوب باشد.

راه حل چیست؟

شیر منطقه را با یک شیر جدید جایگزین کنید.

چگونه رادیاتورهای خود را در مواقعی که سرد هستند تعمیر کنیم

علت احتمالی 1

شیر کنترل دستی رادیاتور خاموش است.

راه حل چیست؟

شیر را باز کنید / روشن کنید.

علت احتمالی 2

شیر رادیاتور ترموستاتیک (TRV) می تواند به اشتباه تنظیم شود.

راه حل چیست؟

تنظیم مجدد آن

علت احتمالی 3

TRV ممکن است معیوب باشد.

راه حل چیست؟

TRV را با نمونه جدید جایگزین کنید.

علت احتمالی 4

ممکن است سوپاپ قفل شوک تنظیم اشتباهی داشته باشید.

راه حل چیست؟

شیر دستی را کاملاً باز کنید ، سپس درپوش پلاستیکی را از شیر قفل جدا کرده و از آچار قابل تنظیم برای باز کردن شیر استفاده کنید تا رادیاتور گرم شود. دفعه دیگر که سیستم را سرویس کردید ، از مهندس بخواهید رادیاتور را متعادل کند.

آموزش تعمیرات پکیج

علت احتمالی 5

رسوبات خوردگی شدید ممکن است ورودی و خروجی را مسدود کند.

راه حل چیست؟

رادیاتور را برداشته و در صورت لزوم آن را بیرون بریزید و یا تعویض کنید. حتماً بازدارنده خوردگی را به سیستم اضافه کنید.

نحوه تعمیر رادیاتور با تاپ سرد

علت احتمالی

هوای محبوس شده در داخل.

راه حل چیست؟

دریچه خونریزی را باز کنید تا بتواند فرار کند (به نحوه خونریزی رادیاتور مراجعه کنید) ، و در صورت ادامه مشکل ، با یک مهندس تماس بگیرید.

نحوه تعمیر رادیاتور با مرکز سرد و / یا پایین

علت احتمالی

تجمع لجن. لجن توسط هوا ، آب و اختلاط فلز تولید می شود. خوردگی همچنین می تواند جریان آب را محدود کند.

راه حل چیست؟

رادیاتور را بردارید و آن را بیرون بریزید ، یا در صورت لزوم آن را تعویض کنید. حتماً مهار کننده خوردگی را به سیستم اضافه کنید (نگاه کنید به افزودن بازدارنده خوردگی).

برای شرکت در دوره های آموزش تعمیرات پکیج اینجا کلیک کنید

جهت اطلاع از سایر آموزش های فنی و حرفه ای از لینک های مربوطه اقدام نمایید.

✔️ – آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی
✔️ – آموزش تعمیرات برد الکترونیکی
✔️ – آموزش تعمیرات موبایل
✔️ – آموزش تعمیرات لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید