مقالات آموزشی

خرید بهترین مارک لپ تاپ (چگونه یک لپ تاپ خوب بخریم)

خرید بهترین مارک لپ تاپ (چگونه یک لپ تاپ خوب بخریم)

بهترین مارک لپ تاپ

خرید بهترین مارک لپ تاپ (چگونه یک لپ تاپ خوب بخریم) از ویندوز ، Mac ، لینوکس یا سیستم عامل Chrome ، استفاده میکنید همیشه یک مدل لپ تاپ وجود دارد که مناسب شما باشد ،در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین مدل لپ تاپ که مناسب شما میباشد را به شما معرفی کنیم

وقتی در حال خرید لپ تاپ هستید ، مهم است که به یاد داشته باشید که این فقط فراتر از اندازه یا سرعتی است که برای شما محاسبه می شود.

یافتن یک مدل مناسب متناسب با نیاز و دامنه قیمت شما شامل ملاحظات دیگری نیز می شود ، که به بررسی آن میپردازیم

در این مقاله موارد زیر را مطالعه خواهید کرد :

  • انواع مختلف لپ تاپ
  • لپ تاپ سطح اول ، میان رده یا پیشرفته؟
  • ویندوز ، مک ، لینوکس ، اندروید یا سیستم عامل Chrome؟
  • چه چیزی را باید در لپ تاپ جستجو کرد
  • لپ تاپ در مقابل رایانه رومیزی
  • راهنمای خرید بهترین مارک لپ تاپ

انواع مختلف لپ تاپ ( بهترین مارک لپ تاپ )

اصطلاحات لپ تاپ و نوت بوک معمولاً به عنوان یک توصیف کلی مورد استفاده قرار می گیرند. اما می توانید اینها را به زیرمجموعه های کوچکتر تقسیم کنید ، گرچه همیشه جدا از هم نیستند.

به عنوان مثال :

یک وسیله حمل و نقل فوق العاده همچنین می تواند یک کانورتیبل (2 در 1) باشد که هم به عنوان یک لپ تاپ و هم یک تبلت کار می کند. همچنین بسیاری از دستگاه هایی که به صورت تبلت طراحی شده اند در صورت افزودن صفحه کلید می توانند به عنوان لپ تاپ نیز کار کنند. برخی به طور خاص برای این منظور طراحی شده اند ، مانند محدوده سطح مایکروسافت.

نوت بوک (با نام مستعار لپ تاپ)

فوق قابل حمل

اولترابوک

نت بوک

Chromebook

مک بوک

تبلت به عنوان یک لپ تاپ

خرید بهترین مارک لپ تاپ (چگونه یک لپ تاپ خوب بخریم)

خرید بهترین مارک لپ تاپ (چگونه یک لپ تاپ خوب بخریم)

لپ تاپ سطح اول ، میان رده یا پیشرفته؟(چگونه یک لپ تاپ مناسب انتخاب کنیم)

لپ تاپ معمولی

اگر یک لپ تاپ ارزان برای کارهای اساسی و استفاده های گاه به گاه یا سبک تر می خواهید و بیش از حد نگران عملکرد ، وزن و عمر باتری نیستید ، می توانید مدل های کم هزینه 500 دلاری پیدا کنید که کار را انجام می دهند.

این لپ تاپ های ارزان قیمت نسبتاً کم نیرو هستند اما توانایی انجام کارهای محاسباتی عمومی مانند وبگردی ، ایمیل و پردازش کلمات عمومی را دارند. آنها می توانند از عهده کارهای اساسی چندرسانه ای (به عنوان مثال پخش ویدئو با کیفیت استاندارد) برآیند و برای کاربران معمولی و دانشجویان جوان مناسب ترند.

لپ تاپ میانه

اگر می خواهید لپ تاپ خود را در حین حرکت زیاد با خود ببرید ، چیزی نازک ، سبک و حمل آسان می خواهید. ultraportable از جمله Ultrabooks)) را انتخاب کنید.

هدف کاربران عادی کامپیوتر ، خانواده ها ، دانشجویان و تجار است. لپ تاپ های میان برد می توانند اکثر نرم افزارها و بازی ها را اجرا کنند ، اما ممکن است با عملکردهای پیشرفته مانند ویرایش ویدئو و بازی هایی که به پردازش سریع گرافیک نیاز دارند ، کمی مشکل داشته باشند.

لپ تاپ حرفه ای یا پیشرفته

اگر می خواهید در حالی که با سهولت نسبی قابل حمل است ، به شما قدرت تمام رایانه رومیزی را بدهد ، به دنبال یک نیروگاه چند رسانه ای (از جمله مدل هایی که به عنوان ماشین بازی به بازار عرضه می شوند) باشید که دارای یک کارت گرافیک قدرتمند باشد.

لپ تاپ های پیشرفته مخصوص علاقه مندان و حرفه ای های جدی کامپیوتر هستند که دوست دارند سیستم خود را با کارهای محاسباتی فشرده از جمله ویرایش ویدئو و صدا ، برنامه نویسی ، رندر سه بعدی و بازی های پیشرفته تحت فشار قرار دهند.

اگر قصد تعمیر لپ تاپ خود را دارید و یا میخواهید در دوره های آموزش تعمیرات لپ تاپ شرکت کنید اینجا کلیک کنید

ویندوز ، مک ، لینوکس ، اندروید یا سیستم عامل Chrome؟

سیستم عامل ها تمایل به قطب بندی نظرات دارند. از یک متخصص بپرسید که آیا باید با لپ تاپ یا تبلت ویندوز ، مک ، لینوکس ، اندروید یا سیستم عامل Chrome همراه باشید یا خیر ، بحث داغی را شروع خواهید کرد که برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت اما هیچ کس پیروز نخواهد شد (هرچند همه معتقدند که ‘درست است)

همه سیستم ها دارای نقاط خوب و بد هستند ، اما انتخاب یک طرف برای شما مهم است ، زیرا این امر بر انتخاب نرم افزار و احتمالاً تصمیمات سخت افزاری شما نیز تأثیر می گذارد. قطعاً این مورد در مورد محصولات اپل و به ویژه سیستم عامل Chrome وجود دارد.

macOS اپل :که قبلاً OS X نامیده می شد) فقط در خانواده رایانه های اپل کار می کند ، در حالی که iPadOS فقط در iPad کار می کند ، اما آنها برای کار یکپارچه با سیستم عامل های دیگر اپل طراحی شده اند: iOS (iPhone) ، tvOS (Apple TV) و watchOS (ساعت اپل)

سیستم عامل Chrome روی لپ تاپ ها ، رایانه های رومیزی کوچک و رایانه های شخصی که مخصوص آن طراحی شده اند ، معمولاً با پیکربندی نسبتاً سبک که بیشتر اوقات به اینترنت متصل است ، قابل اجرا است.

حتی در خارج از کاربران سازمانی ، ویندوز نسخه های مختلفی دارد که Home نسخه اصلی مصرف کننده ، Pro برای کاربران جدی تر و Windows 10 در حالت S برای لپ تاپ های سبک است که هدف آن جایگزینی برای Chromebook است.

این روزها ویندوز و سیستم عامل Chrome دارای درجه همکاری بسیار بیشتری با Android هستند ، البته نه به همان درجه ای که اکوسیستم های سخت افزاری-نرم افزاری کاملاً یکپارچه اپل دارند.

اندروید همچنین ریشه های تلفن محور خود را پشت سر می گذارد تا به عنوان یک سیستم عامل مستقل برای تبلت ها مورد توجه قرار گیرد ، به خصوص توسط سامسونگ و لنوو.

  • پنجره ها
  • سیستم عامل مک
  • لینوکس
  • سیستم عامل Chrome
خرید بهترین مارک لپ تاپ (چگونه یک لپ تاپ خوب بخریم)

نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ :

ما در اینجا مشخصات یک لپ تاپ خوب را به شما میگوییم تا شما هنگام خرید بدانید که چگونه یک لپ تاپ مناسب انتخاب کنید ،ویژپی هایی که در زیر ذکر میکنیم مواردی که با خواندن ان میدانیم که یک لپ تاپ خوب چه ویژگی هایی دارد با ما همراه باشید

CPU (واحد پردازش مرکزی)

این مغز رایانه شماست. تعداد هسته ها ، قدرت پردازش و دامنه قیمت شاخص خوبی از سطح کلی CPU ارائه شده است.

لپ تاپ ها به طور کلی از CPU کم مصرف برای دوام بهتر باتری استفاده می کنند.

در مقایسه پردازنده های خانواده Intel با پردازنده های AM دقت کنید

قیب اصلی آنها – همانطور که ارقام سرعت ذکر شده مستقیماً قابل مقایسه نیستند.

همین امر برای خانواده های فرعی هر مارک نیز صادق است – به عنوان مثال ، Intel Core i3 ، i5 ، i7 و i9 به طور فزاینده ای عملکرد بالایی دارند ، حتی در همان رقم فرکانس نقل شده در گیگاهرتز. به همین ترتیب با پردازنده های سری M که برای رایانه های بسیار متحرک طراحی شده اند.

هر نسل جدید پردازنده ها معمولاً سریع تر از نسل قبلی هستند ، حتی در همان فرکانس تراشه. بنابراین ، شما می توانید انتظار داشته باشید که پردازنده 10 گیگابایتی 2.4 گیگاهرتز از 10 پردازنده نسل 9 2.4 گیگاهرتز یا نسل قبل ، سریعتر (و احتمالاً دارای انرژی کمتری باشد).

 RAM ( حافظه دسترسی تصادفی)

کمبود RAM باعث می شود کامپیوتر شما هنگام اجرای چندین برنامه ، استفاده از تعداد زیادی برگه مرورگر وب یا انجام کارهای سخت گیرانه مانند پردازش تصویر ، رایانه شما را کند کند.

حداقل در یک سیستم ویندوز ارزان قیمت حداقل 4 گیگابایت (گیگابایت) داشته باشید ، اما در حالت ایده آل حداقل 8 گیگابایت برای بیشتر لپ تاپ های عمومی و 16 گیگابایت یا بیشتر برای مدل های پیشرفته هدف داشته باشید. در زمان خرید از RAM صرف نظر نکنید زیرا احتمالاً بعداً نمی توانید آن را ارتقا / افزایش دهید.

کیفیت صفحه

صفحه کوچک به معنای لپ تاپ کوچکتر است که به طور کلی سبک تر خواهد بود ، اما صفحه های بزرگتر (و به ویژه وضوح بالاتر) برای گرافیک ، بازی یا تماشای فیلم بهتر است. صرف نظر از اندازه فیزیکی ، بسیاری از لپ تاپ های ارزان قیمت فقط دارای صفحه نمایش هایی با وضوح نسبتاً کم با ابعاد 1366 76 768 پیکسل هستند. قبل از خرید بررسی کنید.

تعداد بیشتری از لپ تاپ ها که هدف بازار میان رده هستند دارای صفحه ای با حداقل مشخصات کامل HD (1080p – 1920 x 1080 پیکسل) هستند ، اما صفحه نمایش های با وضوح بالاتر در لپ تاپ های سطح بالا موجود هستند.

نکته انتخاب: اگر می خواهید به طور منظم تلویزیون یا فیلم را روی لپ تاپ خود تماشا کنید ، صفحه بزرگتری را انتخاب کنید.

فضای ذخیره سازی

مقدار فضای مورد نیاز خود را دست کم نگیرید. تا زمانی که قصد استفاده گسترده از فضای ذخیره سازی فقط Cloud را ندارید ، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای همه برنامه ها و پرونده های فعلی خود و همچنین مجموعه فیلم ها و موسیقی با رشد سریع که اکنون بیشتر افراد تمایل به جمع آوری دارند ، دارید.

به روزرسانی حافظه و فضای ذخیره سازی لپ تاپ دشوار یا غیرممکن است ، بنابراین مدلی با ظرفیت ذخیره سازی RAM و SSD کافی انتخاب کنید تا بتواند برای شما طولانی مدت دوام بیاورد

این روزها درایو حالت جامد (SSD) به دلیل پایین آمدن قیمت SSD که مقرون به صرفه تر از این حافظه ذخیره سازی سریع است ، جایگزین دیسک های سخت به عنوان ماده ذخیره ترجیحی در اکثر لپ تاپ ها شده است. لپ تاپ هایی که دارای درایو دیسک سخت سنتی (HDD) هستند هنوز هم در مدل های ارزان تر ، معمولاً درایو 1 ترابایتی (ترابایت) در دسترس هستند.

با این حال ، SSD بسیار سریعتر از هارد دیسک است و داشتن آن می تواند عملکرد کلی لپ تاپ را به میزان قابل توجهی بالا ببرد و در نتیجه عمر مفید آن را افزایش می دهد. برای یک لپ تاپ استفاده عمومی 128 گیگابایت نقطه شروع SSD است ، اما ما 256 گیگابایت یا بیشتر را برای بیشتر کاربران توصیه می کنیم. همچنین ، بررسی کنید آیا لپ تاپ یا تبلت از طریق کارت microSD قابل ارتقا است ، که می تواند به 1 ترابایت حافظه حالت جامد اضافی اضافه کند.

نکته انتخاب: اگر به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید ، همیشه می توانید یک درایو قابل حمل خارجی یا یک هارددیسک خارجی با ظرفیت بالا را به برق متصل کنید. بسیاری از لپ تاپ ها ، به ویژه مدل های فوق العاده باریک و باریک ، دارای 128 گیگابایت یا 256 گیگابایت SSD هستند ، اگرچه ما 256 گیگابایت را نقطه شروع بهتر لپ تاپ در نظر می گیریم.

بسیاری از لپ تاپ ها ، به ویژه دستگاه های فوق قابل حمل بسیار سبک و باریک ، ممکن است به شما اجازه ندهند بعداً قطعات داخلی را ارتقا دهید ، به این معنی که بهتر است از حافظه RAM (حافظه) و ظرفیت ذخیره سازی در ابتدا صرف نظر نکنید. در زمان سفارش به دنبال گزینه های بروزرسانی باشید و کمی بیشتر از قبل روی RAM صرف کنید تا عمر مفید بیشتری به لپ تاپ داشته باشید.

خنک کننده

اجزای رایانه می توانند داغ شوند ، مخصوصاً در محدوده یک کیف لپ تاپ جمع و جور.

بعد از مدتی روشن بودن لپ تاپ ، نقاط داغ زیر آن را بررسی کنید ، زیرا اگر از لپ تاپ خود استفاده می کنید ، جایی که نام آن نشان می دهد ، باعث آزار می شود. همچنین از وجود منافذ زیر لپ تاپ اطمینان حاصل کنید و در صورت استفاده از لپ تاپ ، آنها را مسدود نکنید ، زیرا این امر می تواند باعث گرم شدن بیش از حد آن شود.

کارت گرافیک

بسیاری از لپ تاپ ها به جای کارت گرافیک جداگانه (“اختصاصی”) ، پردازنده گرافیکی را در مادربرد تعبیه کرده اند (“گرافیک آنبرد”).

مدل های سطح بالا ممکن است یک کارت گرافیک اختصاصی داشته باشند که دارای RAM ویدئویی خاص خود باشد.

منبع تغذیه

این بلوک و طناب است که شما برای اتصال لپ تاپ خود به یک پریز دیواری استاندارد استفاده می کنید. اگر باتری لپ تاپ شما به اندازه کافی دوام نیاورد تا بتوانید آجر را در خانه بگذارید ، مجبورید برای شارژ مجدد آن را با خود ببرید و این می تواند به طور کلی به وزن کلی شما تحمل کند.

عمر باتری

داشتن یک زمان کار طولانی بین هزینه ها به ویژه برای یک محصول فوق العاده مهم است. از این گذشته ، اگر مجبور باشید واحد منبع تغذیه و کابل را نیز برای شارژ با خود داشته باشید ، آنها نقاط قابل حمل را از دست می دهند.

در حالت ایده آل ، شما می خواهید یک روز کامل کار بدون نیاز به اتصال به اینترنت را داشته باشید ، اما این به چیز دیگری بستگی دارد که از طریق آن لپ تاپ برق می گیرید.

اگر قصد دارید بیشتر اوقات در حرکت باشید ، وزنه برداری نشوید

n را مجبور کنید واحد منبع تغذیه و کابل لپ تاپ خود را با خود حمل کنید. به دنبال مدلی با عمر باتری طولانی و زمان شارژ سریع باشید

واقعاً نمی خواهید مجبور شوید واحد منبع تغذیه و کابل خارجی را با خود حمل کنید. آزمایشات عمر باتری ما با در نظر گرفتن سناریوی استفاده زیاد ، به شما ایده بدترین نتایجی را می دهیم که به دست می آورید ، اگرچه برای اکثر افراد متوسط ​​استفاده روزانه ، عمر بهتری خواهد داشت.

اگر قصد دارید بیشتر اوقات همراه باشید ، دوام طولانی باتری و شارژ سریع مهم است. ما همچنین با روشن بودن لپ تاپ دو بار شارژ برای هر لپ تاپ ضبط می کنیم – ظرفیت 80٪ و ظرفیت 100٪. بهتر است توجه داشته باشید که سرعت شارژ معمولاً با گذشت 80٪ از میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در برخی موارد ، گرفتن 20٪ اضافی اضافی ممکن است طولانی تر یا طولانی تر باشد تا 80٪.

وای فای

سرعت Wi-Fi از آن جهت مهم است که تعداد کمتری از لپ تاپ ها دارای یک درگاه اترنت داخلی برای اتصال به شبکه سیمی محلی شما هستند.

در این صورت ، ممکن است بتوانید یک آداپتور USB به اترنت از همان مارک یا یک گزینه جایگزین شخص ثالث را خریداری کنید.

در هر صورت ، به دنبال لپ تاپی باشید که از استاندارد فعلی Wi-Fi 802.11ac پشتیبانی کند و اخیراً با نام Wi-Fi 5 شناخته شده است. این با استانداردهای قبلی از جمله محبوب ترین 802.11n قبلا سازگار است ، اما بسیار سریعتر است.

استاندارد در حال ظهور برای لپ تاپ های جدید Wi-Fi 6 (802.11ax) است که سریعتر و طراحی شده برای پشتیبانی از دستگاههای بیشتری نسبت به Wi-Fi 5 است.

اتصال USB-C

این روزها اتصال در لپ تاپ ها کاملاً مربوط به USB-C است ، استاندارد جدید با مشخصات پایین که در مدل های بیشتری رایج می شود. یک پلاگین USB-C باریک است و استفاده از آن آسان است (هیچ “راه صحیحی” وجود ندارد) ، اما ظاهر آن می تواند فریبنده باشد ، زیرا از پلاگین یک شکل برای چندین استاندارد مختلف استفاده می شود – USB 3.1 Gen-1 و Gen-2 و صاعقه 3.

اکثر پورت های USB-C یا USB 3.1 Gen-1 خواهند بود (که اخیراً با نام تجاری USB 3.2 Gen-1 تغییر نام داده شده است) – که با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه (گیگابیت بر ثانیه) رتبه بندی می شود ، همان سرعت USB 3.0. نسخه سریعتر (10 گیگابیت بر ثانیه) این نسخه USB 3.1 Gen-2 است (اخیراً با نام تجاری USB 3.2 Gen-2 تغییر نام داده است). همچنین USB 3.2 Gen-2×2 (20 گیگابیت در ثانیه) وجود دارد. سپس استاندارد سریع Thunderbolt 3 وجود دارد که با 40 گیگابیت بر ثانیه اسمی هشت برابر سریعتر است.

در اکثر مدل ها پورت USB-C کندتر وجود دارد ، اما لپ تاپ های با کارایی بالا ممکن است دارای پورت Thunderbolt 3 باشند. می توانید یک دستگاه USB-C را به درگاه Thunderbolt 3 متصل کنید ، اما انتظار افزایش سرعت را ندارید. دستگاه Thunderbolt 3 ، مانند SSD خارجی را به برق متصل کنید و سریعترین اتصال را در شهر برقرار کنید.

استانداردهای موجود USB 4 و Thunderbolt 4 است ، اگرچه هنوز آنها را در لپ تاپ ها یا سایر دستگاه ها پیدا نخواهید کرد ، اما هر دو سرعت 40Gbps با سرعت مشابه Thunderbolt 3 را به شما می دهند.

از کابل ها و شارژرهای شخص ثالث ارزان قیمت اجتناب کنید ، در غیر این صورت ممکن است به رایانه آسیب برسانید یا حتی بدتر

حتی اگر نسخه Thunderbolt 3 از این اتصال را ندارید ، USB-C همچنان به USB 3.0 قدیمی ترجیح داده می شود ، زیرا به طور گسترده ای در رایانه ها و دستگاه های پلاگین پذیرفته می شود و انتظار می رود که به زودی به پورت اتصال غالب تبدیل شود جایگزینی پورت های مستطیل شکل USB 3.0 (نوع A).

یکی از کلیدهای پذیرش سریع USB-C انعطاف پذیری آن است – یک پورت می تواند همزمان برق و داده را انتقال دهد و همچنین می تواند طیف وسیعی از پورت های دیگر را تقلید کند – از جمله USB 2.0 / 3.0 ، کارت SD ، HDMI ، اترنت و موارد دیگر – با استفاده از آداپتور USB-C.

با این حال ، به کابل های سازنده بچسبید و از کابل ها و شارژرهای شخص ثالث ارزان قیمت اجتناب کنید ، در غیر این صورت ممکن است به کامپیوتر و لوازم جانبی یا حتی بدتر از آن آسیب برسانید. فقط از کابل های مجاز USB-C و Thunderbolt 3 استفاده کنید.

استفاده از انرژی

لپ تاپ ها به طور معمول انرژی بسیار کمتری نسبت به رایانه های رومیزی مصرف می کنند. هزینه اجرای سالانه آنها پایین است.

اندازه

یک لپ تاپ نسبت به رایانه رومیزی فضای کمتری در خانه یا محل کار شما اشغال می کند.

دامنه

لپ تاپ ها را می توان به راحتی در چندین دسته غیر رسمی لپ تاپ طبقه بندی کرد تا متناسب با نیازهای مختلف باشد ، گرچه این دسته ها به وضوح تعریف نشده اند. به اصطلاح دسته بندی ها را می توان به عنوان لپ تاپ های فوق قابل حمل ، همه کاره ، نیروگاه های چندرسانه ای ، لپ تاپ های دانشجویی / بودجه ای و گیمینگ نام برد.

کارایی

بسیاری از لپ تاپ ها حتی در گروه فوق قابل حمل نیز می توانند با قدرت رایانه های رومیزی میان رده مطابقت داشته باشند.

چندین فاکتور اصلی عملکرد وجود دارد که باید در نظر بگیرید:(مشخصات یک لپ تاپ خوب)

CPU  (واحد پردازش مرکزی) مارک و خانواده (به عنوان مثال چیپست های Intel Core i9 یا AMD Ryzen). همچنین توجه داشته باشید که نسل خانواده پردازنده ، نسل های اخیر معمولاً سریعتر هستند.

فرکانس پردازنده (به طور کلی به عنوان سرعت شناخته می شود ، در گیگا هرتز اندازه گیری می شود ، به عنوان مثال 3.2GHz).

نوع ذخیره سازی – SSD (درایو حالت جامد) سریعترین نوع درایو است. بر خلاف HDD (درایو دیسک سخت) هیچ قسمت متحرکی ندارد. گاهی از آن به عنوان حافظه Flash نیز یاد می شود. مثل هکتار

درایوهای rd ، ظرفیت و سرعت SSD ها بسیار متفاوت است.

خرید بهترین مارک لپ تاپ (چگونه یک لپ تاپ خوب بخریم)

حافظه – RAM یا حافظه دسترسی تصادفی ، حافظه ذخیره موقت است که توسط برنامه ها هنگام اجرا استفاده می شود. به طور کلی ، 4 گیگابایت (گیگابایت) رم برای شروع یک لپ تاپ یا رایانه رومیزی نقطه شروع کم در نظر گرفته می شود ، اما این روزها حداقل 8 گیگابایت یک مقدار معمول در نظر گرفته می شود. داشتن حافظه بیشتر ممکن است برای برنامه هایی که می توانند از مقدار بیشتری حافظه استفاده کنند یا برای اجرای همزمان برنامه های بیشتر مفید باشد. تبلت ها و سایر دستگاه های تلفن همراه به دلیل نحوه مهندسی آنها داستان متفاوتی هستند و اگر روی سیستم عامل های تلفن همراه مانند Android یا iOS یا iPadOS کار کنند ممکن است از RAM بسیار کمتری استفاده کنند.

GPU (واحد پردازش گرافیک) – این مقدار زیادی از بار محاسباتی را در ایجاد و نمایش تصاویر تحمل می کند و باعث کاهش بار پردازنده اصلی می شود. برخی از لپ تاپ های بزرگتر دارای پردازنده یا کارت گرافیکی مجزا (گسسته) هستند ، در حالیکه در برخی دیگر یک تراشه گرافیکی با پردازنده مرکزی (گرافیک آنبرد) در مادربرد تعبیه شده است.

صفحه نمایش – لپ تاپ های میان رده تا سطح بالا معمولاً دارای صفحه نمایش با وضوح بالا و حداقل مشخصات کامل HD (1080p – 1920 x 1080 پیکسل) یا بالاتر هستند.

لوازم جانبی

لپ تاپ ها دارای صفحه نمایش ، صفحه کلید و صفحه لمسی داخلی هستند ، اگرچه معمولاً می توانید دستگاه های خارجی را به برق وصل کنید تا از لپ تاپ به عنوان رایانه رومیزی استفاده کنید. اگر می خواهید به طور منظم از لپ تاپ خود به عنوان رایانه رومیزی استفاده کنید ، اتصال صفحه نمایش خارجی ، صفحه کلید و ماوس ممکن است قابلیت استفاده را بهبود بخشد.

نرم افزار

اکثر لپ تاپ ها می توانند نسخه کامل ویندوز مایکروسافت را اجرا کنند و در بعضی از آنها امکان استفاده از لینوکس وجود دارد (یا ممکن است خودتان آن را بارگیری و نصب کنید).

لپ تاپ های اپل از macOS استفاده می کنند (OS X سابق) و مدل های مبتنی بر Intel نیز می توانند برای اجرای ویندوز تنظیم شوند (با استفاده از برنامه bootcamp اپل برای کمک به نصب). به شما این امکان را می دهد که هر بار که کامپیوتر را مجدداً راه اندازی می کنید macOS یا Windows را اجرا کنید.

متناوباً ، مکینتاش مبتنی بر اینتل می توانند با استفاده از یک برنامه مجازی سازی مانند Parallels Desktop for Mac ، VMware’s Fusion یا نرم افزار جعبه مجازی Oracle ، علاوه بر سیستم عامل بومی ، یک یا چند نسخه از ویندوز یا لینوکس را به عنوان “ماشین مجازی” نیز اجرا کنند.

خرید بهترین مارک لپ تاپ (چگونه یک لپ تاپ خوب بخریم)

برخی از لپ تاپ ها و رایانه های لوحی مایکروسافت از حالت Windows 10 S استفاده می کنند که یک حالت بهینه شده از ویندوز 10 است که برای ایمن تر و کم مصرف بودن طراحی شده است.

با این حال ، این برنامه فقط می تواند برنامه هایی را که در فروشگاه مایکروسافت در دسترس هستند بارگیری کند. حالت ویندوز 10 S می تواند بدون هیچ هزینه ای به خانه کامل ویندوز 10 (یا Pro با هزینه اضافی) اما فقط یک بار ارتقا یابد. اگر این کار را انجام دهید ، دیگر بازگشتی وجود ندارد. اکثر تبلت ها از iOS یا Android استفاده می کنند که ممکن است شامل برنامه های دلخواه شما نباشد.

به روزرسانی

لپ تاپ ها یک اشکال قابل توجه دارند. به روزرسانی اکثر اجزای لپ تاپ کار دشواری است (و در بیشتر موارد برای یک فرد معمولی غیرممکن است) ، زیرا بدنه باریک جایی برای افزودن اجزای اضافی باقی نمی گذارد. به علاوه ، بسیاری از قطعات به طور دائمی ساخته می شوند و برای تعویض طراحی نشده اند.

بعضی از مدلهای اولتراسلیم بعداً اجازه اضافه کردن RAM را به شما نمی دهند ، زیرا RAM اصلی به مادربرد متصل می شود. هرچند معمولاً می توانید فضای ذخیره سازی را ارتقا دهید ، اما این می تواند شامل سفر به کارگاه سازنده باشد.

بنابراین پس از آماده شدن برای خرید ، به دنبال تمام حافظه رم و حافظه ذخیره سازی خود باشید که فکر می کنید ممکن است به آن نیاز داشته باشید یا توانایی خرید آن را دارید. ساده ترین راه برای به روزرسانی / گسترش قابلیت های لپ تاپ ، افزودن دستگاه به آن از خارج است ، مانند فضای ذخیره سازی اضافی ، بلوتوث یا آداپتورهای Wi-Fi.

خرید بهترین مارک لپ تاپ (چگونه یک لپ تاپ خوب بخریم)

اگر لپ تاپ شما دارای USB-C است ، ممکن است بتوانید دستگاه های مختلفی را از طریق آداپتور یا هاب USB-C اضافه کنید.

جهت اطلاع از سایر آموزش های فنی و حرفه ای از لینک های مربوطه اقدام نمایید.

✔️ – آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی
✔️ – آموزش تعمیرات برد الکترونیکی
✔️ – آموزش تعمیرات موبایل
✔️ – آموزش تعمیرات لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید