مقالات آموزشی

انواع مختلف نمایشگرهای گوشی های هوشمند در بازار

انواع مختلف نمایشگرهای گوشی های هوشمند در بازار

 انواع مختلف نمایشگرهای گوشی های هوشمند در بازار وجود دارد که با کمی تحقیق میتوانید هنگام خرید و یا تعمیرات موبایل خود هر کدام از آنها را با شناخت کامل تهیه کنید ،ما در این مطلب سعی کرده ایم شناخت انواع مختلف ال سی دی را به شما آموزش دهیم در ادامه با ما همراه باشید…

ال سی دی موبایلبهترین انتخاب صفحه نمایش یا LCD

صفحه نمایش تلفن های هوشمند اصلی ترین چیزی است که کاربر هنگام خرید یک دستگاه تلفن همراه جدید مشاهده می کند. این به این دلیل است که صفحه نمایش به طور تصادفی با نرم افزار تعامل دارد و کارهای مختلفی را انجام می دهد. با این حال ، صفحه نمایش تکامل یافته است و امروز بشر به نقطه عطف ساخت صفحه نمایش های انعطاف پذیر رسیده است. تعداد زیادی نمایشگر در تلفن های همراه استفاده می شود.

 TFT LCD  (فناوری نازک ترانزیستور فیلم)

ال سی دی های TFT ظاهراً متداول ترین نوع نمایشگرهایی هستند که در دستگاه های تلفن همراه یافت می شوند. TFT LCD کیفیت تصویر خوب و وضوح بالاتری را در مقایسه با نمایشگرهای LCD نسل قبلی به شما می دهد ، اما در زاویه دید باریک و در نور مستقیم یا نور خورشید دید ضعیفی دارد.

انواع مختلف نمایشگرهای گوشی های هوشمند در بازار

IPS-LCD 

LCD های IPS سطح بعدی نمایشگرهای TFT LCD هستند که زاویه دید وسیع تری دارند و مصرف برق کمتری دارند که منجر به بهبود عمر باتری می شود. بدیهی است که IPS-LCD ها نسبت به TFT LCD معمولی گران ترند و از این رو فقط در تلفن های هوشمند رده بالاتر قرار دارند. وضوح بالاتر (640 9 960 پیکسل) از IPS LCD در Apple iPhone 4 یافت می شود که به دلیل کیفیت تصویر درخشان Retina Display نامیده می شود.

صفحه نمایش لمسی خازنی  LCD

انواع ال سی دی موبایل

فناوری صفحه لمسی خازنی به طور اتفاقی دارای یک لایه شیشه است که با یک رسانای شفاف پوشانده شده است (مانند اکسید قلع ایندیم). هنگامی که بدن انسان (انگشت) آن را لمس می کند ، در صفحه الکترواستاتیک صفحه نمایش ایجاد وقفه می شود (که به عنوان تغییر در ظرفیت قابل اندازه گیری است) و این به نوبه خود توسط پردازنده یا تراشه تلفن شناسایی می شود و به نوبه خود دستورالعمل سیستم عامل تلفن برای ایجاد یک رویداد یا اقدام بر این اساس.

 OLEDدیود ساطع کننده نور آلی

این اتفاق جدیدترین فناوری در نمایشگرهای موبایل و مانیتورها است. تا آنجا که به فناوری OLED مربوط می شود ، شما یک ماده آلی خواهید یافت که بین دو ورق رسانا (آند و کاتد) قرار گرفته است ، که همچنین بین یک صفحه بالایی شیشه ای (مهر و موم) و یک صفحه کف شیشه ای (زیرلایه) قرار می گیرد . زمانی که یک پالس الکتریکی بین دو ورق رسانا عبور یا اعمال می شود ، نور الکترو لومینسانس مستقیماً از مواد آلی ساندویچ شده بین آن تولید می شود.

) AMOLED دیود ساطع کننده نور آلی ماتریکس(

 AMOLED نوع دیگری از نمایشگرهای OLED برای موبایل است و در بخش بالای گوشی های هوشمند محبوبیت زیادی پیدا می کند. صفحه های AMOLED می توانند موارد مختلفی را که ما در صفحه نمایش OLED وجود دارد مانند تولید مثل درخشان رنگ ، سبک وزن ، عمر باتری خوب ، روشنایی مناسب و غیره به ما نشان دهند.

نمایشگرهای Super AMOLED

نمایشگرهای Super AMOLED صفحه نمایش های AMOLED را به خود اختصاص می دهند و اساساً توسط سامسونگ تولید شده است. Super AMOLED با سنسورهای لمسی که بر روی خود نمایشگر قرار داده شده است ، برخلاف ایجاد یک لایه حساس به لمس جداگانه (مانند صفحه لمسی خازنی) ساخته شده است. این امر آن را باریک ترین فناوری نمایشگر در بازار می کند. نمایشگرهای Super AMOLED در حال حاضر فقط در دستگاه های سامسونگ وجود دارند اما تلفن های بیشتری در آینده می توانند از این فناوری استفاده کنند.

اگر به شغل تعمیرات موبایل علاقه مند هستید و یا میخواهید در دوره های آموزش تعمیرات موبایل شرکت کنید میتوانید اینجا کلیک کنید تا تا وارد پیج  مربوطه شوید.

جهت اطلاع از سایر آموزش های فنی و حرفه ای از لینک های مربوطه اقدام نمایید.

✔️ – آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی
✔️ – آموزش تعمیرات برد الکترونیکی
✔️ – آموزش تعمیرات موبایل
✔️ – آموزش تعمیرات لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید