مقالات آموزشی

همه چیز درباره لوازم خانگی و لوازم خانگی هوشمند!

در این مطلب قصد داریم همه چیز درباره لوازم خانگی و لوازم خانگی هوشمند! را برای شما بیان کنیم در ادامهخ مطلب با ماهمراه باشید…

همه چیز درباره لوازم خانگی و لوازم خانگی هوشمند!

اگر قصد تعمیرات لوازم خانگی خود را دارید و یا اینکه میخواهید در این زمینه فعالیت کنید و دنبال یک آموزشگاه خوب میگردید تا بتوانید در آنجا این حرفه را بیاموزید اینجا کلیک کنید

به لوازم و دستگاه های موجود در هرخانه که از نیازمندی های روز به شمار می آید و باعث شده تا انجام کارها آسان تر شود را لوازم خانگی می گویند در واقع لوازم خانگی به ما این امکان را می دهد تا با آسایش بیشتری کارهای روزمره خود را انجام دهیم. به عنوان مثال در بهداشت و تغذیه عمومی را با تحول شگرفی رو به رو کرده است. مواردی از لوازم خانگی مانند: یخچال، فریزر، چرخ گوشت، مایکروفر، مایکروویو، گاز، آبگرمکن، کولر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف شویی، رخت خشک کن، جاروبرقی، اتو، تلویزیون و…

همه چیز درباره لوازم خانگی و لوازم خانگی هوشمند!

لوازم خانگی در دسته های مختلفی طبقه بندی شده اند که در هردسته موارد بسیاری را می توان نام برد. در دسته اول میتوان لوازم کوچک  و سرگرم کننده ای را که امکان وجود آن در هر خانه ای وجود دارد و در سایز های کوچک تری طراحی و طبقه بندی میشود ازجمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: ساعت، تلفن، وای فای، دوربین فیلمبرداری، ظبط کننده های صوتی و پلیرها، اسپیکرها، کنسول بازی و…

لوازم خانگی

دسته دوم :که از سایز بزرگتری برخوردارند و عمده ترین لوازمی هستند که در خانه جای خوش کرده اند و پرکاربرد ترین ها به شمار می آیند از جمله: اجاق گاز، یخچال، فریزر، خشک کن، ماشین ظرف شویی، آب گرمکن، کولر گازی و آبی، اتو، مایکروویو، جاروبرقی، خوراک پز، چراغ خوراک پزی، پلوپز، آرام پز، سرخ کن، تلویزیون، میز و صندلی، مبل و عسلی، بخاری گازی، پکیج ها، دراور و…

لازم به ذکر است که در هر دسته انواعی وجود دارد و برقی یا غیر برقی بودن آن، چوبی یا پلاستیکی، فلزی یا غیر فلزی از مواردی است که می توان لوازم خانگی را ازهم تفکیک کرد.

اگر به عنوان یک خانه دار و یا یک تعمیر کار این مطلب را میخوانید باید گفت که امروزه هرکسی باید همه چیز درباره لوازم خانگی و لوازم خانگی هوشمند! بداند اگر نه شاید روزانه با مشکلاتی در این زمینه برخورد کند که توانایی حل آنها را نداشته باشد.

امروزه لوازم های خانگی هوشمندی در بازار ارائه شده که در سبک زندگی انسان ها بسیار موثر هستند و زندگی راحت تری را به نسل بشر هدیه می کنند. به عنوان دسته سوم می توان لوازم هوشمند خانگی را به این دسته بندی اضافه کرد.

لوازم هوشمند با برترین تکنولوژی ها روز ساخته شده اند طوری که می توان آنها را با استفاده از اپلیکشن های مربوط به دستگاه هوشمند از راه دور کنترل کرد و بسیاری از کارها را به اینترنت و کد های آن سپرد. اما لوازم هوشمند را هم می توان به دسته های مختلفی از هم جدا کرد: لوازم هوشمند در آشپزخانه، لوازم هوشمند جهت نظافت در خانه، کنترل روشنایی و خاموشی محیط خانه، کنترل دما و امنیت.

اکنون برای دانستن همه چیز درباره لوازم خانگی و لوازم خانگی هوشمند! این سوال پیش می آید که چگونه و با چه ابزاری می توان این وسایل را حتی از راه دو کنترل و هدایت کرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت این کار تنها به واسطه اپلیکیشن مختص به دستگاه بر روی گوشی هوشمند قابل کنترل می باشد و کاربر در هر کجای جهان نیز که باشد به راحتی عملیات های لازم را از طریق اینترنت اعمال می کند و نیاز او را برطرف می نماید.

همه چیز درباره لوازم خانگی و لوازم خانگی هوشمند!

لوازم هوشمندی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند به شرح زیر است:(همه چیز درباره لوازم خانگی و لوازم خانگی هوشمند!)

اجاق گاز هوشمند: دارای قابلیت تنظیم گرم کردن غذا،زمان آشپزی، تغییر درجه حرارت، حالت پخت و پز و…

آرام پز: ارام پز های هوشمند را می توان با استفاده از اپلیکیشن ساخته شده جهت استفاده راحت تر کنترل نمود. این وسیله دارای قابلیت های بسیار کارآمدی می باشد همچون کنترل درجه حرارات، تایمرها و برنامه ریزی جهت پخت غذا.

یخچال و فریزر: هوشمندی یخچال و فریزر باعث شده تا حتی اقلام موجود در یخچال راتشخیص دهد و تاریخ انقضای موادی که در آن وجود دارد را اعلام کند. عملکردها واطلاعاتی که از طریق این یخچال فریزرها جمع آوری می شود با ا استفاده از بارکد یا سیستم RFID به تلفن همراه گزارش می دهد. درواقع مزیت خوب این دستگاه هوشمند برقراری اتصال به wi fi می باشد. همچنین دارای ال سی دی بزرگ چند اینچی می باشد.

ماشین لباسشویی خشک کن: امکان کنترل از راه دور برای شستشو، سرعت ماشین ودمای شستشو دارد.

ماشین ظرفشویی: کنترل از راه دور و دریافت آلارم های دور شستشو و فعال یا غیر فعال کردن ماشین در هرکجای دنیا.

 نوشیدنی ساز هوشمند: می توان با اپلیکیشن میزان مناسب هر آبمیوه را وزن کرده و نوشیدنی متعادل را می سازد.

 جا تخم مرغی هوشمند: در آن 14 تخم مرغ جای می گیرد، ساختار ساده ای دارد و دارای چراغ ال ای دی می باشد که با استفاده از آن قدیمی ترین تخم مرغ موجود در آن را نمایش می دهد قبل از اینکه خراب شود مورد استفاده قرار گیرد. همچنین تعداد تخم مرغ های مانده در یخچال را نمایش میدهد.

همه چیز درباره لوازم خانگی و لوازم خانگی هوشمند!

اما در بخش نظافت وسایل هوشمندی دیگر طراحی و ساخته شده اند که امکان تمیزی خانه با استفاده از اپلیکیشن برای کاربر فراهم است.

ربات خانگی جارو برقی: این ربات با حسگرهای فعالی که بر روی آن تعبیه شده است محیط تمیزی را فراهم میکند و با ذخیره نقشه خانه هر اتاق و راهرویی را بدون تکرار مجدد جاروکشی تمیز می کند. دارای پایه شارژی می باشد و از صدای بسار کمی برخوردار است. قابلیت کنترل از ره دور دارد.

کنترل روشنایی: جهت کنترل روشنایی با استفاده از این لامپ هوشمند می توان با نصب اپلیکیشن عملکرد آن را زیر نظر بگیرید و با تغییر تم و رنگ های تعریف شده روشنایی را دردست بگیرید.

تلویزیون های هوشمند: این تلویزیون ها توانایی اتصال به اینترنت، ارائه سرویس های اینترنتی، نصب نرم افزار بر روی آن، مشاهده فیلم و عکس به صورت آنلاین، اتصال به شبکه های بی سیم را داراست. همچنین از طریق اپلیکیشن میتوان آن را از راه دور کنترل کرد.

سنسورهای هوشمند و امنیت: امنیت از مهمترین ویژگی های یک وسیله هوشمند برای خانه است، که با استفاده از سنسورهای لمسی، حرکتی، حرارتی، صوتی امنیت خانه را ضمانت می کند. این سنسورها به فعالیت ها حساسیت نشان میدهند و در صورت وجود مشکل هشدارهای لازم را به کاربر گزارش می دهند. قابلیت های بیشماری که این سنسور ها به ما ارائه میدهند بسیارفراتر از چیزی است که درباره اش گفته ایم.

لوازم خانگی هوشمند

به طور کلی استفاده ازلوازم خانگی بسیار مفید بوده و سبکی دیگر از زندگی را می توان با این وسایل تجربه کرد چرا که ما را با جدیدترین تکنولوژی های روز روبه رو می کنند و شرایط زندگی را خیلی بهتر و ساده می کنند.

جهت اطلاع از سایر آموزش های فنی و حرفه ای از لینک های مربوطه اقدام نمایید.

✔️ – آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی
✔️ – آموزش تعمیرات برد الکترونیکی
✔️ – آموزش تعمیرات موبایل
✔️ – آموزش تعمیرات لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید