مقالات آموزشی

مشکلات اساسی در تعمیرات سانترال

مشکلات اساسی در تعمیرات سانترال

سانترال بسیار شبیه به یک شبکه ی ارتباطی کوچک است که توانسته با امکاناتی که در اختیار کاربران خود میگذارد شبکه های اینترنت هر چقدر که گستردگی زیادی داشته باشند همان قدر به وجود سانترال نیاز است البته باید بدانید که مدیرهای شرکت ها بواسطه ی همین سانترال بر عملکرد کارمندان خود نظارت میکنند سانترال با قدرت ارتباط دسته جمعی که فراهم کرده است توانسته بسیاری از هزینه های شرکت ها را کنترل کند و مانع خرج های اضافی برای سرپرستان آنها شود و البته سانترال با منشی اتوماتیکی که دارد اول راهنمای مشتری ها پشت خط تلفن میشود و همزمان قادر است چندین ارباب رجوع را پشتیبانی کند تا بتوانند به خواسته های خود زودتر رسیدگی کنند.

نصب سانترال به چه صورت انجام میشود؟

از اهداف مهم شرکت ها میتوانیم به این اشاره کنیم که آنها به خدمات مخابرات ها میخواهند دسترسی داشته باشند. خدماتی از قبیل دریافت و ثبت و ضبط صداها با کیفیت عالی که به کارایی پردازشگرها بستگی دارد قطعاتی که باعث کیفیت صدا میشوند اکو کنسلر و فیلترهای صدا هستند که باعث میشوند  که تعیین کننده ی میزان کیفیت صدا در شبکه ی ارتباطی  هستند در زمانی که این پردازنده ها فعالیت خود را بخوبی انجام دهند باعث میشوند تا مرکز سانترال کیفیت مطلوبی داشته باشد. و استفاده از آن با بهترین بازدهی همراه باشد.

تماس با سانترال به چه صورت است

در سانترال این قابلیت وجود دارد که میتواند تعداد زیادی تلفن را پشتیبانی کند حتی سانترال های کم ظرفیت هم این قابلیت و توانایی را دارند که بتوانند تعداد زیادی تماس را پشتیبانی کنند مهم ترین از همه ی اینها موضوع پشتیبانی اینترنتی فوق العاده ی سانترال است که میتواند همزمان تعداد زیادی شبکه ی اینترنتی را کنترل و پشتیبانی میکند در یک شرکت موضوعی که بیشتر مطرح است این است بیش از 60 خط به مرکز تلفن متصل هستند و اگر کیفیت صدای دریافتی توسط سانترال مناسب نباشد ممکن است هیچ کدام از خطوط پشتیبانی نشود بعضی از سانترال به قدری ضعیف عمل میکنند که فقط از چند خط پشتیبانی میکند و به همین خاطر نمیتوان زیاد امیدی به کارکرد مرکز تلفن داشت.

نصب داخلی مناسب با ظرفیت سانترال

سانترال به نسبت تعداد داخلی هایی که برایش در نظر میگیرند کیفیت مطلوب را بروز میدهد منظور از این حرف چیست منظور این است که اگر یک سانترال برایش فقط 10 خط در نظر گرفته شده باشد بیشتر از 10 تا خط برای آن سانترال تزریق شود کیفیتش پایین میاید.

پس در هنگام نصب سانترال حتما تصمیمات خود را مبنی بر تعداد خطوط داخلی بگیرید چون کسی که تلفن را نصب میکند برحسب نیاز شما و طبق الگویی که برای او مشخص کرده اند نصب را انجام میدهد و در هنگام نصب اگر تصمیمتان عوض شود شخص نصب کننده هیچ تعهدی در قبال شما ندارد خدمات سیم کشی خود یک هزینه ی مضاعف دارد که برای هر خطوط باید سیم کشی خاص صورت بپذیرد.

در هنگام اجرای سانترال و سیستم های سخت افزاری تعداد آی پی ها بسیار اثرگذار است سیستم هایی با کارایی بالاتر امکانات بهتر را عرضه میکنند و این نمود یک دستگاه کارآمد در سیستم مخابراتی شهری است.

نصب سانترال و کدک های صوتی  

کدک های صوتی که پیشرفته تر هستند توانایی این را دارند که بسته های صدا بیشتری را فشرده سازی کنند این ویژگی های بسیار ساده در کیفیت ارتباطی بسیار تاثیر دارد و باعث میشود که سانترال با کارایی بالایی انجام وظیفه کند البته باید بدانید که کرک های پیشرفته زمانی کاربرد دارند که مرکز تلفن قدرت پردازش آنها را داشته باشد و هر چه قدر که زمان ذخیره سازی مکالمات زیاد باشد همان اندازه بر کیفیت سانترال میتوان حساب کرد.

برای اطلاع رسانی از خرابی و نصب سانترال میتوانید به سایت آکادمی آموزشی تهران ارتباط برقرار کنید و با آگاهی دادن نسبت به خواسته های خود هر آنچه در مورد نصب و راه اندازی سانترال لازم دارید را انجام دهید.

تلفن در واقع یک بخش بزرگ و مهم در ارتباطات امروزه ی ما است که نمیتوان آن را جزو ابزارآلات لوکس محسوب کرد پس در مورد خرابی و تعمیرات ان هم نباید سهل انگار باشیم هر نوع خسارت و نویز در خط تلفن شما باعث قطع ارتباط شما با مشتری ها و ضرر و زیان به کسب و کارتان میشود پس در مورد اقدام به تعمیر تلفن خود نهایت دقت و توجه را داشته باشید چون با کسب و کارتان ارتباط مستقیم دارد یک مشکل شایعی که غالبا تلفن ها با آن زیاد مواجه میشوند نویز خط تلفن است که یکی از آزاردهنده ترین مشکلات محسوب میشود.

در صورتی که بعد از اتصال گوشی خود با دو سر سیم تلفن مخابرات هنوز نویز دارد مشکل از مخابرات است اتصالات سیم بیرون ساختمان و یا مراکز مخابرات مواردی هستند که توسط شرکت مخابرات بررسی میشود و اگر باز مشکل پیش آمده از همان جا بود تعمیرات را انجام میدهند. وقتی اتصالات تلفن به دو سر سیم بدون صدا و نویز باشد اینجا خطا مربوط به مخابرات منطقه نیست بلکه مالک باید اقدام به تعمیر تلفن کند تا در کمترین زمان امکانات لازم برای راه اندازی مجدد تلفن سانترال فراهم شود.

برنامه ریزی تلفن سانترال

برای این که بتوانید سانترال را صرف نظر از کم ظرفیت بودن و پرظرفیت بودن موردد استفاده قرار دهید آن را برنامه ریزی کنید که به دو روش انجام میشود روش اول یک تلفن مدیریتی و روش دوم یک کامپیوتر یا لپ تاپ.  در روش اول باید یک تلفن مدیریتی را فرقی نمیکند چه دیجیتال و چه هایبرید به سانترال وصل کنید و تنظیمات را به وسیله ی صفحه ی کلید تلفن انجام دهید.

روش دوم که به وسیله ی کامپیوتر یا لپ تاپ برنامه ریزی میشود در اینجا باید بگوییم که هر سانترال را به وسیله ی یو اس بی به یک کامپیوتر متصل کنید و با استفاده از نرم افزار upcmc آن را برنامه ریزی کنید و مدیریت کنید. در سایت آکادمی آموزشی تهران ما قصد داشتیم شما با هر آنچه که در مورد سانترال بدانید را برایتان بررسی کردیم و توضیح دادیم و اگر انتخابی در قالب سانترال داشتید حتما با سایت ما در ارتباط باشید.

اگر قصد شرکت در کلاس آموزش تعمیرات سانترال را دارید اینجا کلیک کنید

جهت اطلاع از سایر آموزش های فنی و حرفه ای از لینک های مربوطه اقدام نمایید.

✔️ – آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی
✔️ – آموزش تعمیرات برد الکترونیکی
✔️ – آموزش تعمیرات موبایل
✔️ – آموزش تعمیرات لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید