مقالات آموزشی

تلویزیون هوشمند چیست؟

تلویزیون هوشمند چیست؟

امروز ، ما قصد داریم به شما در درک مفهوم تلویزیون هوشمند کمک کنیم و سعی کنیم بفهمیم آیا به تلویزیون هوشمند نیاز دارید یا خیر. ما نکات مثبت و منفی این مفهوم را بررسی کرده و نگاهی عمیق به مواردی که می توانید هنگام استفاده از تلویزیون هوشمند در هند به آن دسترسی داشته باشید بررسی کرده ایم. برای آگاهی از هر آنچه در مورد تلویزیون های هوشمند باید بدانید ادامه مطلب را بخوانید.

تعریف رایج تلویزیون هوشمند یک تلویزیون عادی است که می تواند برای دریافت محتوا به اینترنت متصل شود. این امکان دسترسی به محتوای بیشتری را که به طور سنتی از طریق دستگاه هایی مانند set-top box و پخش کننده های Blu Blu در دسترس است به کاربر می دهد. اتصال به اینترنت می تواند سیمی یا بی سیم باشد. اکثر تلویزیون های هوشمند امروزه دارای پورت اترنت برای اتصال سیمی هستند و همچنین می توانند به یک شبکه Wi-Fi متصل شوند.

پس از اتصال ، تلویزیون قادر به دسترسی به اینترنت برای دریافت محتوا از تعدادی از منابع ، از جمله خدمات پخش جریانی ، شبکه های رسانه های اجتماعی و وب سایت ها خواهد بود. محتوای مناسب برای صفحه نمایش بزرگ را می توان در سرویس های پخش جریانی یافت ، که می تواند برای پخش فیلم ها ، سریال های تلویزیونی ، ویدیوهای موسیقی و فیلم های آنلاین استفاده شود ، به عنوان مثال. وقتی تلویزیون هوشمند دارید ، می توانید به خدمات پخش جریانی مشهور مانند Netflix ، YouTube ، Amazon Prime Video و Hotstar در صفحه بزرگ دسترسی داشته باشید.

تلویزیون های هوشمند تقریباً مانند تلفن های هوشمند با استفاده از برنامه های داخلی یا نصب شده در رابط کار می کنند. رابط اصلی به کاربران امکان می دهد تا از طریق گزینه ها و برنامه ها پیمایش کنند ، در حالی که برنامه ها به کاربران امکان دسترسی به سرویس بهینه شده برای صفحه بزرگ را می دهند. رابط های تلویزیون هوشمند اغلب به گونه ای طراحی می شوند که توسط ریموت های تلویزیون معمولی کنترل می شوند ، اما بسیاری از تلویزیون های هوشمند ممکن است از راه دور جدیدتر “ماوس هوا” را ارائه دهند ، که به شما امکان می دهد با استفاده از حرکات حرکتی ، یک اشاره گر را مانند ماوس کامپیوتر حرکت دهید.

چه محتوایی را می توانم در تلویزیون هوشمند پیدا کنم؟

بهترین نوع محتوایی که می توانید از طریق تلویزیون هوشمند به آن دسترسی داشته باشید از طریق سرویس های پخش جریانی ارائه می شود. سیستم عامل ها و رابط های تلویزیون هوشمند مناسب دارای برنامه هایی برای سرویس های محبوب پرطرفدار هستند که به کاربر امکان دسترسی به طیف گسترده ای از فیلم ها ، سریال های تلویزیونی و موارد دیگر را می دهد. بسیاری از این سرویس های جریانی بصورت پولی و مبتنی بر اشتراک هستند اما برخی از خدمات کلیدی محتوای صوتی و تصویری زیادی را به صورت رایگان ارائه می دهند.

تلویزیون هوشمند چیست؟همه آنچه قبل از خرید تلویزیون در مورد 4K و HDR باید بدانید

جدا از این ، پخش صوتی در بسیاری از سیستم عامل های تلویزیون های هوشمند نیز موجود است. این گزینه برای استفاده از بلندگوهای تلویزیون یا تنظیمات صوتی سرگرمی خانگی متصل به تلویزیون برای پخش موسیقی از سرویس های مختلف پخش ، به کاربران امکان پذیر است. سیستم عامل های جریانی مانند YouTube همچنین به شما امکان تماشای موزیک ویدیو را می دهد ، در حالی که سرویس هایی مانند Spotify ، JioSaavn و Hungama Music برای بسیاری از رابط های تلویزیون های هوشمند برنامه هایی دارند.

شما همچنین می توانید با یک تلویزیون هوشمند در حال تماشای درمان صفحه نمایش بزرگ در شبکه های اجتماعی خود باشید. این شامل شبکه هایی مانند فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام است که همه و بیشتر در رابط های تلویزیونی هوشمند معروف وجود دارد. این امر باعث می شود تماشای فیلم ها ، به ویژه ، یک امر بصری بهتر باشد و همچنین به شما امکان می دهد تجربه خود را با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

همچنین می توانید در بسیاری از تلویزیون های هوشمند به وب سایت ها دسترسی داشته باشید دقیقاً مانند آنچه در رایانه یا تلفن های هوشمند وجود دارد. وب سایت دقیقاً مانند آنچه در هر دستگاه دیگری هنگام استفاده از مرورگر وب باز می شود ، باز می شود و شما می توانید به صورت عادی پیوند داده و روی پیوندها کلیک کنید. اگرچه پیمایش با یک پد جهت دار منظم در ریموت تلویزیون ممکن است دشوار باشد ، اما عملکرد یک صفحه نمایش بزرگ جایگزین رایانه یا تلفن هوشمند شما است.

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی بد بو

تلویزیون های مختلف مختلف چه تفاوت هایی دارند؟

درست مانند تلفن های هوشمند ، تلویزیون های هوشمند نیز بسته به مارک و نرم افزار دارای رابط ها و رویکردهای مختلفی هستند. تولیدکنندگان بزرگتر مانند ال جی و سامسونگ رابط های تلویزیون هوشمند کاملاً کاربردی خود را دارند که دیگران ممکن است از یک رابط توسعه دهنده مانند Android TV رسمی استفاده کنند یا یک رابط اساسی برای تلویزیون های خود در بالای یک سیستم عامل منبع باز مانند Android ایجاد کنند و لینوکس

بزرگترین مزیت یک رابط کامل مانند Android TV ، webOS یا پلتفرم Tizen مبتنی بر سامسونگ ، در دسترس بودن و پشتیبانی بهتر از برنامه های محبوب است. تولیدکنندگان محتوای بزرگ برنامه های کامل را در سیستم عامل های اصلی نگهداری می کنند ، بنابراین شما احتمالاً تجربه برنامه بهتری را در این سیستم عامل های اصلی خواهید داشت.

ویژگی های گوشی آیفون ۱۳

هر آنچه برای دانستن تلویزیون های هوشمند lg samsung تلویزیون هوشمند نیاز دارید

به همین ترتیب ، ممکن است کاربران برای بسیاری از سرویس های پخش جریانی کوچکتر و ارائه دهندگان محتوا نیز برنامه پیدا کنند و برنامه ها معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که کنترل شوند

با ریموت تلویزیون. اگرچه به روزرسانی میان افزار اغلب اتفاق نمی افتد ، تولیدکنندگان معتبر پشتیبانی از نرم افزار رابط های تلویزیون هوشمند را ارائه می دهند ، در درجه اول برای رفع اشکالات و مشکلات عملکردی.

همه آنچه قبل از خرید تلویزیون در سال 2019 باید بدانید

رابط های اصلی تلویزیون های هوشمند برنامه های کمتری را از طریق بازار ارائه می دهند و در بسیاری از موارد اصلاً برنامه های اضافی ارائه نمی دهند. این موارد اغلب در تلویزیون های هوشمند ارزان قیمت دیده می شوند و رابط ها ممکن است با برنامه های اصلی از پیش نصب شده ارائه شوند که اغلب شامل سرویس هایی مانند YouTube و Netflix و همچنین برخی از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند Facebook و Twitter هستند. این رابط ها معمولاً هیچ به روزرسانی میان افزار را دریافت نمی کنند و ممکن است نرم افزار موجود را سرانجام باگ و کسل کنید.

تلویزیون هوشمند چیست؟

آیا حتی باید تلویزیون هوشمند بخرم؟

پاسخ به این مسئله تا حد زیادی به تنظیمات ترجیحی شما بستگی دارد. اگر فقط تلویزیون کابلی یا DTH را از طریق یک جعبه تنظیم تماشا می کنید ، به تلویزیون هوشمند نیازی نیست و شاید بهتر باشد در یک تلویزیون غیر هوشمند مناسب سرمایه گذاری کنید. تلویزیون هوشمند فقط درصورتی مفید است که محتوای آنلاین زیادی تماشا کنید و در حالت ایده آل اشتراک خدمات پخش ممتاز باشید. با این حال ، سرویس هایی مانند YouTube و Hotstar دارای محتوای متنوعی برای تماشای رایگان هستند و حتی کسی که هیچ محتوای آنلاین را تماشا نمی کند ، اگر تلویزیون هوشمند داشته باشد ، ممکن است تمایل داشته باشد که به آن ضربه بزند.

چگونه مشکلات پکیج را برطرف کنیم

روش دیگر برای بررسی این موضوع ، در نظر گرفتن خرید دستگاه پخش جریانی است. سخت افزار پخش کننده مناسب و معقول جایگزین مناسبی برای رابط تلویزیون هوشمند است ، با همان اتصال و دسترسی به برنامه ها و خدمات ، اما با رابط کاربری متفاوت و اغلب بهتر. این دستگاه ها معمولاً با استفاده از یکی از درگاه های HDMI تلویزیون شما متصل می شوند و غالباً از راه دور خود را دارند. اینها ممکن است به عنوان روشی م toثر برای افزودن تلفنهای هوشمند به یک تلویزیون خنگ و یا حتی با آوردن قابلیتهایی مانند پخش جریانی 4K و HDR و همچنین رابط کاربری نرمتر ، کیفیت تجربه پخش جریانی شما را بهبود بخشد.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، تلویزیون هوشمند فقط در صورتی ضروری است که بخواهید به محتوای پخش جریانی دسترسی پیدا کنید اما نمی خواهید برای دستگاه پخش جریانی استفاده کنید. اگر به سادگی استفاده از یک کنترل از راه دور برای تمام نیازهای تلویزیون خود نگاه می کنید و تصور می کنید که از چه نوع برنامه ها و خدماتی قصد استفاده دارید ، یک تلویزیون هوشمند می تواند برای شما مناسب باشد.

جهت اطلاع از سایر آموزش های فنی و حرفه ای از لینک های مربوطه اقدام نمایید.

✔️ – آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی
✔️ – آموزش تعمیرات برد الکترونیکی
✔️ – آموزش تعمیرات موبایل
✔️ – آموزش تعمیرات لپ تاپ

 

دیدگاهتان را بنویسید