مقالات آموزشی

تفاوت هارد SSD و HDD

The-difference-between-SSD-and-HDD-min

تفاوت هارد SSD و HDD

اگر در چند سال گذشته هر زمان یک لپ تاپ فوق قابل حمل خریداری کرده اید ، به احتمال زیاد یک درایو حالت جامد (SSD) به عنوان درایو اصلی بوت دریافت کرده اید. لپ تاپ های بازی Bulkier به درایوهای بوت SSD نیز منتقل شده اند ، در حالی که فقط زیرمجموعه ای از ماشین آلات بودجه هنوز از درایوهای دیسک سخت (HDD) استفاده می کنند. در همین حال ، درایوهای راه انداز در رایانه های شخصی رومیزی از قبل ساخته شده ، به جز در ارزان ترین مدل ها ، اکنون نیز بیشتر SSD هستند. در بعضی موارد ، یک دسک تاپ با هر دو دستگاه ارائه می شود ، SSD به عنوان درایو بوت و HDD به عنوان یک مکمل ذخیره سازی با ظرفیت بیشتر است.

اگر بخواهید فقط یکی را انتخاب کنید ، چگونه انتخاب می کنید؟ بیایید به تفاوت های SSD و HDD بپردازیم و مزایا و معایب هرکدام را برای کمک به تصمیم گیری بررسی کنیم.

 هارد SSD در مقابل  HDD

هارد دیسک در حال چرخش سنتی ذخیره گاه اصلی غیر فرار در رایانه است. یعنی اطلاعات مربوط به آن ، هنگام خاموش کردن سیستم ، برخلاف داده های ذخیره شده در RAM ، “از بین نمی روند”. هارد دیسک اساساً یک بشقاب فلزی با پوشش مغناطیسی است که داده های شما را ذخیره می کند ، چه گزارش های هواشناسی مربوط به قرن گذشته ، چه کپی با کیفیت بالا از سه گانه اصلی جنگ ستارگان یا مجموعه موسیقی دیجیتال شما. هنگام خواندن / نوشتن روی بازو ، هنگام چرخش بشقاب به داده ها دسترسی پیدا می کند.

تفاوت های SSD و HDD

SSD همان عملکرد اساسی یک هارد را انجام می دهد ، اما داده ها در عوض در تراشه های حافظه فلش بهم پیوسته ذخیره می شوند که حتی در صورت عدم وجود جریان برق در آنها ، داده ها را حفظ می کنند. این تراشه های فلش (که غالباً “NAND” نامیده می شوند) از نوعی متفاوت از نوع مورد استفاده در درایوهای انگشت شست USB هستند و معمولاً سریع تر و قابل اطمینان ترند. در نتیجه SSD ها گران تر از درایوهای USB با همان ظرفیت هستند. (به راهنمای غواصی عمیق اصطلاحات SSD ما مراجعه کنید.)

اگرچه مانند درایوهای شست ، SSD ها اغلب بسیار کوچکتر از HDD ها هستند و بنابراین انعطاف پذیری بیشتری را در طراحی رایانه به تولید کنندگان می دهند. اگرچه می توانند جایگاه های سنتی هارد دیسک های 2.5 یا 3.5 اینچی را بگیرند ، اما می توانند در شکاف انبساط PCI Express نصب شوند یا حتی مستقیماً روی مادربرد نصب شوند ، پیکربندی که اکنون در لپ تاپ های پیشرفته و رایج رایج است. همه در یک (این SSD های مجهز به صفحه از فاکتور شکل معروف به M.2 استفاده می کنند. برای بهترین SSD های M.2 به انتخاب ما مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری درباره این انواع SSD های چند وجهی کسب کنید.)

تفاوت هارد SSD و HDD

تاریخچه HDD و SSD

فناوری هارد دیسک نسبتاً قدیمی است (به هر حال از نظر تاریخچه کامپیوتر). عکسهای شناخته شده ای از هارد دیسک سخت IBM 650 RAMAC مربوط به سال 1956 وجود دارد که از 50 بشقاب به عرض 24 اینچ برای نگهداری فضای ذخیره سازی عظیم 3.75 مگابایتی استفاده می کرد. این البته به اندازه یک فایل MP3 128Kbps امروز است که در فضای فیزیکی ذخیره شده است و می تواند دو یخچال تجاری را در خود جای دهد. RAMAC 350 محدود به مصارف دولتی و صنعتی بود و تا سال 1969 منسوخ شد. ما چقدر پیشرفت کرده ایم!

آموزش تخصصی تعمیرات لپ تاپ کلیک کنید 

فرم فاکتور هارد PC در اوایل دهه 1980 در 5.25 اینچ استاندارد شده است ، و درایورهای کلاس نوت بوک 3.5 اینچی کلاس 2.5 و اینچی 2.5 اینچی که به زودی معرفی می شوند. رابط کابل داخلی طی سالها از سریال به IDE (اکنون به طور مکرر Parallel ATA یا PATA خوانده می شود) به SCSI به Serial ATA (SATA) تغییر کرده است. اما هر کدام از آنها اساساً همان کار را انجام می دهند: هارد را به مادربرد کامپیوتر وصل کنید تا داده های شما بتوانند رفت و آمد کنند.

درایوهای 2.5 و 3.5 اینچی امروزی عمدتا از رابط های SATA (حداقل در اکثر رایانه های شخصی و مکینتاش) استفاده می کنند ، اگرچه بسیاری از SSD های داخلی پرسرعت اکنون به جای آن از رابط PCI Express سریعتر استفاده می کنند. ظرفیت ها از چند مگابایت به چند ترابایت رشد کرده است که بیش از یک میلیون برابر افزایش یافته است. هارد دیسک های 3.5 اینچی فعلی اکنون با ظرفیت بیش از 10 ترابایت در دسترس هستند.

SSD تاریخچه بسیار کوتاه تری دارد ، اگرچه ریشه های آن به چندین دهه گذشته می رسد. فناوری هایی مانند حافظه حباب چشمک زد (با هدف استفاده از جناس) و در دهه 1970 و 1980 از بین رفت. فلش مموری فعلی پسوند منطقی همان ایده است ، زیرا برای نگهداری داده هایی که روی آن ذخیره می کنید به برق مداوم نیاز ندارد. اولین درایوهای اصلی که ما آنها را SSD می شناسیم در اواخر دهه 2000 در زمان افزایش نت بوک شروع به ظهور کردند. در سال 2007 ، OLPC XO-1 از یک گیگابایت حافظه SSD و سری Asus Eee PC 700 از یک حافظه داخلی 2 گیگابایتی به عنوان حافظه اصلی استفاده کردند. تراشه های SSD موجود در این لپ تاپ ها برای همیشه به مادربرد لحیم می شدند.

هارد دیسک وسترن دیجیتال 12 ترابایتی

با توانمندتر شدن نت بوک ها و سایر لپ تاپ های فوق قابل حمل ، ظرفیت های SSD افزایش یافته و سرانجام بر روی ضریب شکل نوت بوک 2.5 اینچی استاندارد می شوند. به این ترتیب می توانید یک هارددیسک 2.5 اینچی را از لپ تاپ یا دسک تاپ خود بیرون بیاورید و به راحتی آن را با SSD جایگزین کنید و تولیدکنندگان می توانند فقط یک نوع محل قرارگیری درایو را طراحی کنند.

قالب M.2 SSD فوق الذکر (در انواع SATA و PCI Express). M.2 از طریق دنیای SSD لپ تاپ به سرعت گسترش یافته است و امروزه SSD هایی که هنوز از ضریب شکل 2.5 اینچی استفاده می کنند بیشتر برای ارتقاding رایانه های رومیزی و لپ تاپ های قدیمی تر هستند. حافظه های SSD در اندازه 2.5 اینچی که برای رایانه های شخصی طراحی شده اند در حال حاضر از 8 ترابایت برخوردار هستند.

مزایا و معایب SSD و HDD

تفاوت هارد SSD و HDD

هارد دیسک ها هنوز هم در سیستم های ارزان و قدیمی وجود دارند ، اما SSD ها اکنون در سیستم های اصلی و لپ تاپ های پیشرفته مانند Apple MacBook Pro یک قاعده هستند که حتی به عنوان گزینه ای با تنظیمات ، هارد دیسک را ارائه نمی دهد. از طرف دیگر رایانه های رومیزی و لپ تاپ های ارزان قیمت ، حداقل تا چند سال آینده به ارائه HDD ادامه می دهند.

گفته شد ، هر دو حافظه SSD و هارد دیسک کار یکسانی را انجام می دهند: آنها سیستم شما را بوت می کنند و برنامه ها و پرونده های شخصی شما را ذخیره می کنند. اما هر نوع ذخیره خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد. چه تفاوتی با هم دارند و چرا می خواهید یکی را بر دیگری تحویل دهید؟

SSD در مقابل قیمت گذاری HDD

SSD ها از نظر دلار به ازای هر گیگابایت از دیسک های سخت گران ترند. یک هارد دیسک داخلی 2.5 اینچی 1 ترابایتی بین 40 تا 60 دلار هزینه دارد ، اما از زمان نگارش این مقاله ، ارزان ترین SSD های با همان ظرفیت و فاکتور از حدود 100 دلار شروع می شوند. این برای هارددیسک به 4 تا 6 سنت در هر گیگابایت در مقابل 10 سنت در هر گیگابایت برای SSD ترجمه می شود. اگر به هارد دیسک های 3.5 اینچی با ظرفیت بالا نگاه کنید ، اختلافات شدیدتر است. به عنوان مثال ، یک هارد دیسک 3.5 اینچی 12 ترابایتی که حدود 300 تا 350 دلار به فروش می رسد ، می تواند هزینه هر گیگابایت را به زیر 3 سنت برساند.

هارد دیسک WD Black Gaming

از آنجا که هارددیسک ها از فناوری قدیمی و مستقر تری استفاده می کنند ، احتمالاً در آینده قابل پیش بینی هزینه کمتری خواهند داشت. اگرچه فاصله قیمت هر گیگابایت بین هارد دیسک ها و SSD های پایین رده در حال بسته شدن است ، اما این دلارهای اضافی برای SSD ممکن است قیمت سیستم شما را از بودجه بالاتر ببرد.

ظرفیت SSD و حداکثر و مشترک HDD

SSD های مصرفی بندرت در ظرفیت های بیشتر از 2 ترابایت یافت می شوند و گران هستند. به احتمال زیاد واحدهای 500 گیگابایتی تا 1 ترابایتی را به عنوان درایوهای اصلی در سیستم ها پیدا می کنید. در حالی که این روزها 500 گیگابایت ظرفیت لپ تاپ های پرمیوم “پایه” هارد دیسک در نظر گرفته شده است ، اما نگرانی های مربوط به قیمت گذاری می تواند این سیستم را برای سیستم های مبتنی بر SSD با قیمت پایین به 128 یا 256 گیگابایت برساند. کاربران با مجموعه رسانه های بزرگ یا افرادی که در زمینه تولید محتوا کار می کنند ، با درایوهای 1 ترابایت تا 8 ترابایتی که در سیستم های پیشرفته در دسترس هستند ، حتی بیشتر از این نیاز دارند. اساساً ، هرچه ظرفیت ذخیره سازی بیشتر باشد ، می توانید موارد بیشتری را در رایانه خود نگه دارید. فضای ذخیره سازی مبتنی بر ابر ممکن است برای پرونده های مسکونی که قصد دارید در میان تلفن های هوشمند ، رایانه لوحی و رایانه شخصی خود به اشتراک بگذارید خوب باشد ، اما فضای ذخیره سازی محلی هزینه کمتری دارد و شما باید فقط یک بار آن را بخرید ، نه اینکه مشترک آن شوید.

سامسونگ 970 EVO Plus

SSD در مقابل سرعت HDD

این جایی است که SSD ها می درخشند. کامپیوتر مجهز به SSD در کمتر از یک دقیقه و اغلب فقط در چند ثانیه راه اندازی می شود. هارد دیسک برای سرعت بخشیدن به مشخصات عملیاتی به زمان نیاز دارد و در هنگام استفاده عادی نیز کندتر از SSD خواهد بود. رایانه شخصی یا Mac با SSD سریعتر بوت می شود ، برنامه ها را سریعتر راه اندازی و اجرا می کند و پرونده ها را سریعتر منتقل می کند. خواه از رایانه خود برای سرگرمی ، مدرسه یا شغل استفاده می کنید ، سرعت اضافی ممکن است تفاوت بین به موقع تمام کردن و تأخیر باشد.

TeamGroup M.2 SSD

یک مسئله ثانویه برای این: تقسیم بندی. به دلیل سطح ضبط دوار ، درایوهای سخت با فایلهای بزرگتر که در بلوک های مجاور قرار می گیرند ، بهترین کار را می کنند. به این ترتیب ، هد درایو می تواند خواندن خود را با یک حرکت مداوم شروع و پایان دهد. وقتی دیسک های سخت شروع به پر شدن می کنند ، در نهایت تعداد زیادی پرونده در اطراف بشقاب دیسک پراکنده می شوند و باعث می شوند که درایو از آنچه “قطعه قطعه شدن” نامیده می شود ، رنج ببرد. در حالی که الگوریتم های خواندن / نوشتن تا حدی بهبود یافته اند که اثر به حداقل می رسد ، درایوهای سخت همچنان می توانند تا جایی که تأثیرگذار بر عملکرد هستند ، تکه تکه شوند. با این وجود SSD ها نمی توانند ، زیرا عدم وجود هد خوانده فیزیکی به این معنی است که داده ها می توانند بدون مجازات در هر جایی ذخیره شوند. این امر به ذاتاً سریعتر SSD کمک می کند.

SSD در برابر قابلیت اطمینان و دوام HDD

SSD فاقد قطعات متحرک است ، به همین دلیل در صورت افتادن کیف لپ تاپ یا لرزش سیستم ، اطلاعات شما را ایمن نگه می دارد. بیشتر دیسک های سخت هنگام خاموش بودن سیستم هد خواندن / نوشتن را پارک می کنند ، اما هنگامی که آنها کار می کنند ، هدها از بالای بشقاب درایو با فاصله چند نانومتر پرواز می کنند. علاوه بر این ، حتی ترمزهای پارک هم محدودیت دارند. اگر در تجهیزات خود سخت گیری می کنید ، SSD توصیه می شود.

نحوه کار کولرهای گازی

سامسونگ SSD 870 QVO

SSD در برابر عوامل فرم HDD

از آنجا که هارد دیسک ها به بشقاب های چرخان متکی هستند ، تولید آنها محدود است. سالها قبل ، ابتکاری برای تولید هارد دیسک های کوچک چرخشی 1.8 اینچی وجود داشت ، اما در حدود 320 گیگابایت متوقف شد و تولیدکنندگان گوشی های هوشمند فقط از حافظه فلش برای ذخیره سازی اولیه خود استفاده می کنند.

SSD ها چنین محدودیتی ندارند ، بنابراین با گذشت زمان می توانند به کاهش خود ادامه دهند. حافظه های SSD در اندازه های درایو لپ تاپ 2.5 اینچی در دسترس هستند ، اما این فقط برای راحتی در قرارگیری در محفظه های درایو موجود است. گرچه آنها به طور فزاینده ای به M.2 می روند

تفاوت هارد SSD و HDDفرم فاکتور مورد بحث در بالا ، و این درایوها دارای طول 42 میلی متر ، 60 میلی متر ، 80 میلی متر و 120 میلی متر هستند.

SSD در برابر سر و صدا ، قدرت و طول عمر HDD

حتی بی صدا ترین هارد دیسک نیز هنگام استفاده مقداری سر و صدا ایجاد می کند. (صفحه های درایو می چرخند و بازوی خوانده عقب و جلو می شود.) هارد دیسک های سریعتر نسبت به سرعت کمتری بیشتر سر و صدا می کنند. SSD ها اصلاً سر و صدایی ندارند. آنها غیر مکانیکی هستند

بعلاوه ، یک SSD نیازی به صرف برق برای چرخاندن یک بشقاب از حالت سکون ندارد. در نتیجه ، هیچ یک از انرژی های مصرف شده توسط SSD به عنوان اصطکاک یا سر و صدا هدر نمی رود ، و باعث کارآیی بیشتر آنها می شود. در دسک تاپ یا سرور ، منجر به کاهش هزینه انرژی می شود. در یک لپ تاپ یا رایانه لوحی ، می توانید دقایق (یا ساعت) بیشتری از عمر باتری خود را صرف کنید.

خرید بهترین مارک لپ تاپ (چگونه یک لپ تاپ خوب بخریم)

سپس مسئله طول عمر وجود دارد. در حالی که درست است که SSD ها به مرور فرسوده می شوند (به لطف دستور TRIM می توان تعداد سلولهای موجود در یک بانک حافظه فلش را بارها نوشت و پاک کرد ، که توسط سازندگان SSD به عنوان “ترابایت نوشته شده” یا درجه TBW اندازه گیری می شود) فناوری ای که این چرخه های خواندن / نوشتن را به صورت پویا بهینه می کند ، احتمالاً قبل از شروع به کار با خطاهای خواندن / نوشتن با SSD ، سیستم را برای منسوخ شدن کنار می گذارید. اگر واقعاً نگران هستید ، در صورت نزدیک شدن به پایان عمر درایو ، چندین ابزار می توانند به شما اطلاع دهند. سرانجام ، دیسک های سخت همچنین از استفاده مداوم فرسوده می شوند ، زیرا از روش های ضبط فیزیکی استفاده می کنند. طول عمر یک شستشو است وقتی که از نگرانی های سفر و ناهمواری جدا شود.

SSD در برابر ذخیره سازی HDD: شکستن آن توسط کاربر

عکس کلی؟ هارددیسک ها از نظر قیمت و ظرفیت برنده می شوند. SSD بهترین عملکرد را دارد اگر سرعت ، ناهمواری ، فاکتور شکل ، سر و صدا یا تکه تکه شدن (از نظر فنی ، زیرمجموعه ای از سرعت) از عوامل مهم برای شما هستند. اگر مشکلات قیمت و ظرفیت نبود ، SSD برنده دستی بود.

اما آیا SSD یا HDD (یا ترکیبی از این دو) متناسب با نیازهای شما است؟ بیایید آن را بشکنیم:

HDD ها

علاقه مندان به استفاده از چندرسانه ای و بارگیری کننده های سنگین: جمع کننده های ویدئو به فضای بیشتری احتیاج دارند و شما به راحتی می توانید با یک هارد دیسک به 8 ترابایت یا فضای بسیار بیشتری برسید.

خریداران بودجه: Ditto. فضای ارزان فراوان. SSD ها برای خریداران کامپیوترهای 300 دلاری بسیار گران هستند.

متخصصان گرافیک و مهندسی: ویرایشگران فیلم و عکس سریعتر از اکثر افراد فضای ذخیره سازی را پر و فرسوده می کنند. جایگزینی یا افزودن هارددیسک 2 ترابایتی نسبت به جایگزینی 500 گیگابایت SSD ارزان تر خواهد بود ، اگرچه این شکاف در حال بسته شدن است.

کاربران عمومی: این افراد یک وضعیت سر و صدا هستند. کاربرانی که ترجیح می دهند مقدار زیادی از پرونده های رسانه ای خود را به صورت محلی بارگیری یا ذخیره کنند ، هنوز به یک هارد دیسک با ظرفیت بیشتر احتیاج دارند. SSD ها برای مجموعه های بزرگ ویدیویی و موسیقی به سرعت گران می شوند. اما اگر بیشتر موسیقی و فیلم های خود را بصورت آنلاین پخش می کنید ، خرید SSD کوچکتر با همان پول تجربه بهتری را برای شما رقم می زند.

برترین هارد های اکسترنال که آزمایش کرده ایم

Western Digital My Book (8 ترابایت)

وسترن دیجیتال نقد و بررسی کتاب من

4.5

150.82 دلار در آمازون

آن را ببینید

ADATA HD830 2

بررسی هارد اکسترنال ADATA HD830

4.0

89.99 دلار در آمازون

آن را ببینید

LaCie Mobile Drive

بررسی درایو موبایل LaCie

4.0

89.99 دلار در آمازون

آن را ببینید

مشاهده همه (4 مورد)

SSD ها

جنگجویان جاده ای: افرادی که لپ تاپ های خود را به طور بی رویه در کیف خود فرو می برند ، می خواهند امنیت بیشتری از یک SSD داشته باشند. وقتی لپ تاپ را با خشونت خاموش می کنید تا پرواز بعدی خود را ببندید ، ممکن است آن خواب کامل نباشد. این شامل افرادی است که در این زمینه کار می کنند ، مانند کارگران خدمات و محققان دانشگاه.

شیاطین سرعت: اگر اکنون به کارهای انجام شده نیاز دارید ، برای راه اندازی سریع و راه اندازی برنامه های جدید ، هزینه بیشتری را صرف SSD کنید. در صورت نیاز به فضای اضافی ، با یک حافظه ذخیره سازی SSD یا هارد دیسک همراه باشید (به زیر مراجعه کنید).

گرافیک و متخصصان مهندسی: بله ، ما می دانیم که آنها به هارددیسک احتیاج دارند ، اما سرعت SSD ممکن است بین تکمیل دو پیشنهاد برای مشتری شما و 5 مورد تفاوت داشته باشد. این کاربران کاندیداهای اصلی سیستم های دو درایو هستند (باز هم ، اطلاعات بیشتر در مورد زیر).

مهندسین صوتی و نوازندگان: اگر در حال ضبط یا تسلط بر موسیقی هستید ، نمی خواهید صدای خراشیده شده از یک هارددیسک نفوذ کند. سراغ SSD های آرام بروید.

SSD های داخلی برتر که ما آزمایش کرده ایم

ADATA XPG Spectrix S40G RGB-01

بررسی ADATA XPG Spectrix S40G

4.5

46.95 دلار در آمازون

آن را ببینید

حیاتی P5

بررسی حیاتی P5

4.5

54.95 دلار در آمازون

آن را ببینید

Seagate FireCuda 510

بررسی Seagate FireCuda 510

4.5

214.41 دلار در آمازون

آن را ببینید

درایوهای ترکیبی و سیستم های دو درایو

در اواسط دهه 2000 ، برخی از تولیدکنندگان هارد دیسک ، از جمله سامسونگ و سیگیت ، این نظریه را مطرح کردند که اگر چند گیگابایت تراشه فلش به یک هارد دیسک چرخان اضافه کنید ، می توانید یک درایو به اصطلاح “ترکیبی” را مد کنید. این امر می تواند ظرفیت ذخیره سازی بزرگ یک هارد دیسک را با عملکرد SSD ترکیب کند ، قیمت تنها کمی بالاتر از یک هارد دیسک معمولی. حافظه فلش به عنوان یک بافر برای پرونده هایی که اغلب استفاده می شوند ، عمل می کند ، بنابراین سیستم شما امکان راه اندازی و راه اندازی سریع ترین مهمترین برنامه های شما را دارد ، حتی اگر خودتان مستقیماً نمی توانید چیزی را در آن فضا نصب کنید.

در عمل ، درایوهای هیبریدی w

ork اما این مفهوم با کاهش قیمت SSD کم رنگ می شود. در جایی که بتوانید آنها را پیدا کنید ، هنوز گران تر و پیچیده تر از هارد دیسک های معمولی هستند. آنها برای افرادی مانند جنگجویان جاده ای که هم به ذخیره سازی زیادی نیاز دارند و هم به زمان سریع بوت شدن ، بهترین عملکرد را دارند. از آنجا که آنها محصولی در این میان هستند ، درایوهای هیبریدی لزوما جایگزین هارد دیسک های اختصاصی یا SSD نمی شوند.

راه حل بهتر برای بسیاری از افراد ، سیستم دو درایو است. در این حالت ، یک سازنده یا سازنده رایانه شخصی یک SSD را به عنوان درایو اصلی (C 🙂 برای سیستم عامل و برنامه ها نصب می کند و یک هارددیسک چرخان با ظرفیت بیشتر را برای ذخیره فایل ها اضافه می کند. این از لحاظ تئوری خوب کار می کند. در عمل ، شما می خواهید مطمئن شوید که تولید کننده در SSD خیلی کوچک نیست. ویندوز خودش فضای زیادی را روی درایو اصلی اشغال می کند و برخی از برنامه ها روی درایوهای دیگر قابل نصب نیستند. به نظر ما ، 256 گیگابایت گیگابایت حداقل اندازه عملیاتی C: امروزه برای استفاده عمومی است ، اگر چاره ای ندارید 128 گیگابایت قابل اجرا است. نگرانی های فضایی همانند هر سیستم چند درایو است: برای نگه داشتن دو (یا بیشتر) درایو به فضای فیزیکی داخل شاسی کامپیوتر نیاز دارید ، به این معنی که این نوع تنظیمات فقط در دسک تاپ های رایانه شخصی و برخی از شاسی های بزرگ ، بالا لپ تاپهای (معمولاً گیم)

حافظه Intel Optane

نکته آخر اینکه ، یک SSD و یک هارد دیسک می توانند روی سیستم هایی با استفاده از فناوری هایی مانند حافظه Optane اینتل (مانند Voltron) ترکیب شوند. حافظه Optane (که به عنوان یک ماژول M.2 ارائه می شود) به عنوان حافظه نهان مانند SSD عمل می کند تا به سیستم کمک کند تا سریعتر بوت شود و برنامه ها را از درایو بوت اصلی راه اندازی کند. همانند درایو هایبرید ، حافظه Optane به طور مستقیم توسط کاربر نهایی قابل دسترسی نیست. از طرف دیگر ، رایانه شخصی شما به فضای ذخیره سازی و پشتیبانی از دو درایو احتیاج دارد ، موردی که ممکن است برخی از لپ تاپ ها و دسک تاپ های دارای فرم کوچک را حذف کند. شما برای پشتیبانی از فناوری ذخیره سازی این سناریو به مادربرد سیستم خود نیز نیاز خواهید داشت. در مجموع ، این یک راه حل جالب است.

جهت اطلاع از سایر آموزش های فنی و حرفه ای از لینک های مربوطه اقدام نمایید.

✔️ – آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی
✔️ – آموزش تعمیرات برد الکترونیکی
✔️ – آموزش تعمیرات موبایل
✔️ – آموزش تعمیرات لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید