مقالات آموزشی

تعمیرات تخصصی گوشی های هوآوی

تعمیر موبایل هوآوی یکی از تخصصی ترین تعمیرات محسوب می شود زیرا برند هوآوی دارای تنوع زیادی از مدل های مختلف دارد و در ساخت موبایل از خلاقیت و امکانات بسیار بالایی به کار برده است. به همین دلیل در تعمیر یک گوشی یا تبلت هوآوی باید حساسیت بالایی به خرج دهید. برای تعمیر تخصصی یک گوشی موبایل باید از مهارت و حرفه بالایی برخوردار باشید به همین دلیل بسیاری از تعمیرات تخصصی یک موبایل هوآوی را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

تعمیرات گوشی های هوآوی

اولین کاری که برای تعمیر یک موبایل باید انجام داد این است که با استفاده از ابزارآلات حرفه ای موبایل را عیب یابی کنیم برخی از آن ابزارآلات: 1.لوپ دیجیتال و آنالوگ 2.دوربین و لوازم لوپ 3.ابزار و لوازم مصرفی 4.باکس و دانگل 5.دستگاه تعویض گلس 6.محصولات جی سی 7.هیتر و هویه 8.انواع شابلون آیسی 9.تیغ تعویض سی پی یو 10.پنس سر صاف کانلی و… البته ابزارآلات دیگری نیز وجود دارند که نامبرده نشده اند، اما اکنون می توان با در دست داشتن هر کدام از این دستگاه ها موبایل هوآوی معیوب را عیب یابی کرد.

هفت قطعه اصلی در یک گوشی موبایل هوآوی و تعمیر تخصصی آن:

 اولین قطعه ال سی دی یا صفحه نمایش آن می باشد که در صورت خرابی این قطعه کار با گوشی موبایل غیر ممکن خواهد بود به همین دلیل مراقبت از آن بسیار حیاتی می باشد. چگونه قطعه را تعویض کنیم؟

برای تعویض این قطعه باید لایه ها را به طور تخصصی جدا کرد بدون آسیب رساندن به قطعات دیگر. در صورت امکان اول کاور پشت گوشی و سپس باتری و بعد از آن دیجیتایزر را از صفحه نمایش جدا کرده و قطعات دیگر را با استفاده از وسیله ی باریکی و یا با پیچ گوشتی چارسو ریز جدا می کنیم.

در مرحله بعد باید چسب و ال سی دی یا ال ای دی مخصوص گوشی را به گوشی افزود برای این کار باید چسب را بر روی قاب گوشی قرارداد، اکنون باید با نوار محافظی که بر روی چسب دوطرفه زده شده را جدا کرده و صفحه نمایش را در جای خود قرار دهید بعد از انجام عملیات پایانی قطعات را به همان نحوه که جدا کرده ایم در جای خود قرار می دهیم.  

تعمیرات تخصصی

دومین قطعه ای که در گوشی های هواوی امکان استفاده از آن را فراهم می کند باتری آن می باشد. بسیاری از باتری های ساخته شده در جدیدترین سری گوشی های هوآوی لیتیومی یونی می باشند که دسترسی کاربر را به آن غیر ممکن کرده است و در صورت معیوب شدن این قطعه باید با متخصص یا مشاوری در ارتباط باشید.

اما اگر خودتان برای تعویض این قطعه دست به کار می شوید باید به صورت زیر عمل کنید: 1.کانتکت های محل اتصال به باتری را پاک کنید 2.در صورت باز بودن درز های گوشی آنها را بپوشانید 3.باتری را در فریزر قرار دهید 4.استفاده از لامپ 5.1 ولتی برای تعمیر باتری:اول از همه شارژ باتری را خالی کنید و سپس آن را به برق متصل کنید.

در قدم بعدی دو سر سیم های برق را به گوشی و دو سر دیگر را به باتری متصل کنید که اگر لامپ روشن شود درست خواهد بود. در ادامه باید تا زمانی که انرژی باتری تمام شود این کار را انجام دهید، در پایان باتری را در جای خود قرار داده و سپس گوشی را به برق بزنید تا باتری کامل شارژ شود.

5.نصب نرم افزار های حرفه ای تعمیر باتری:

سومین موردی که روی یک موبایل هوآوی درسخت افزار آن وجود دارد سیستم روی یک چیپ یا SoC :این قطعه یک مدار مجتمع است که اطلاعات یک سیستم الکتریکی را در تراشه جای میدهد و شباهت فیزیکی آن به پردازنده بسیار زیاد است که اغلب با اشتباه گرفته می شود.

این قطعه از مهم ترین قطعات داخلی و حیاتی یک موبایل است. در صورت هر گونه آسیب به این قطعه امکان استفاده از موبایل را ازدست می دهید و چاره ای جز تعمیر و تعویض آن ندارید.

معمولا برای تعویض آن باید از ابزار حرفه ای استفاده کنید زیرا تمامی قطعات اطراف آن در یک گوشی مهم هستند به همین دلیل ابزارهای حرفه ای را باید به کار برد.

چهارمین مورد حافظه و فضای ذخیره سازی در موبایل های هوآوی می باشد.

قطعا حافظه گوشی برای تمامی کارها و عملکرد های یک گوشی بسیار مهم است در واقع بدون حافظه هیچ گوشی موبایل نمی تواند کاری کند به همین دلیل با نبود این قطعه کار با مشکل مواجه می شود.

در صورت آسیب دیدن کارت حافظه مخدوش روش هایی برای تعمیر آن وجود دارد که می توان با ابزارآلات حرفه از جمله هیترها و هویه ها و یا شابلون ها و سیم قلع مخصوص بازیابی این قطعه مورد استفاده قرار می دهیم. و برای جدا کردن آن با پنس قطعات دیگر را نگه میداریم.  

پنجمین قطعه مودم ها هستند:

این قطعه به کاربر امکان ارتباط را به کاربر می دهد و برای برقراری تماس، دریافت و ارسال پیام استفاده می شود.

این تراشه ها که بر روی مودم گوشی قرار دارد در صورت آسیب از بین می روند و نیاز به تعویض پیدا می کنند.

در کل قطعات را همان طور که در مطالب فوق اشاره کردیم می توانید جدا کرده و با مشاور یا اطلاعات بیشتر و دقیق درباره این قطعه دست به تعمیر آن بزنید که باز هم با ابزار مخصوص باید اقدام کرد.  

گوشی های برند هواوی

ششمین قطعه در یک گوشی هواوی دوربین آن می باشد: این قطعه در تمامی گوشی های هوآوی وجود دارد که هم در جلو و در پشت یک موبایل هوآوی وجود دارد این قطعه از سه بخش مهم تشکیل شده که اساسی ترین کارها را برای تهیه یک عکس خوب کاربرد دارند: لنز، سنسور و پردازنده تصویر که گاها بر اساس آبخوردگی،ضربه یا خط و خش، فلش شدن گوشی و تغییر تنظیمات گوشی برا تعمیر تخصصی این قطعه باید از ابزار پنس آنرا جدا کرده و جایگزین را قرار می دهید.

هفتمین مورد سنسور نام دارد که: به کاربر امکان تجربه استفاده از یک موبایل هوشمند را ارائه می دهد. برای تعمیر یک سنسور به طور اصولی از ابزارآلات مناسب استفاده کنید زیرا این قطعه بسیار مهم است و در صورت ناآگاهی به آن ضربه وارد می شود.

جهت اطلاع از سایر آموزش های فنی و حرفه ای از لینک های مربوطه اقدام نمایید.

✔️ – آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی
✔️ – آموزش تعمیرات برد الکترونیکی
✔️ – آموزش تعمیرات موبایل
✔️ – آموزش تعمیرات لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید