مقالات آموزشی

اهمیت بهره وری تجهیزات در بخش بهداشت

اهمیت بهره وری تجهیزات در بخش بهداشت

بخش مراقبت های بهداشتی بطور فزاینده ای با تجهیزات پزشکی جدید روبه رو می شود. حفظ کارایی تجهیزات برای ارائه مراقبت با کیفیت و کاهش هزینه ها بسیار مهم است. ادامه مطلب با ما همراه باشید تا درباره نگرانی های تجهیزات بخش بهداشت و درمان و مهم بودن کارایی تجهیزات برای شما توضیحاتی ارائه دهیم…

 صنعت مراقبت های بهداشتی ، اعم از آزمایشگاه ، کلینیک یا بیمارستان ، از طیف گسترده ای از تجهیزات ، دستگاه ها و داروها برای خدمات بهتر بیماران استفاده می کنند. اگر نظم و جایگاه تجهیزات خود را پیگیری نکنید ، می تواند باعث شود که کارکنان شما وقت زیادی را برای جستجوی آنها صرف کنند. این به این معنی است که زندگی بیمار شما به خطر بیفتد فقط به این دلیل که تجهیزات پزشکی که دارید در صورت نیاز سریعا قابل دسترسی نیستند. وقتی بیمارستان ها مجبور باشند به طور مداوم با افزایش تقاضای بیمار ، کمبود نیرو و افزایش هزینه ها کنار بیایند ، مدیریت تجهیزات موثر در نهایت حیاتی می شود.

بیایید مثالی از ابزار و تجهیزات جراحی از جنس استنلس استیل را که در مطب دندانپزشکی و حتی بیمارستانها یافت می شود ، بیاوریم. قیمت آنها بیش از 100000 دلار است و به دلیل محدود بودن و عدم دسترسی آسان و هزینه های زیاد به راحتی قابل تعویض نیستند. مقدار زیاد سرمایه گذاری شده دلیل کاملاً خوبی برای ردیابی و مدیریت تجهیزات است.

کارایی تجهیزات بهداشتی

کارایی تجهیزات نه تنها مراقبت از بیماران با کیفیت بالا را فراهم نمی کند بلکه باعث صرفه جویی در هزینه ها نیز می شود. به بیان ساده ، بیمارستان ها باید با استفاده از منابع کمتری و با هزینه کمتر ، از خدمات با کیفیت بالا استفاده کنند. مهم است که در حالی که هزینه را کاهش می دهید ، کیفیت مراقبت را نیز حفظ کنید که مباداسلامت بیماران به خطر بیفتد.

 بیمارستان ها و سیستم های بهداشتی در هر اندازه می توانند با بازنگری در عواملی مانند توزیع ، خرید دارایی و مدیریت تجهیزات پزشکی از مزایای آن بهره مند شوند. آنها می توانند با حفظ کارایی تجهیزات خود ، ظرفیت کلی ، کیفیت مراقبت ، گردش کار و بهره وری خود را بهبود بخشند.

نگرانی های مدیریت تجهیزات و اهمیت کارایی تجهیزات

1: افزایش تعداد تجهیزات پزشکی با پیشرفت تکنولوژی ، برای مراقبت از بیمار صورت می گیرد.

این دلیلی است که شما متوجه افزایش دارایی های پزشکی در سراسر بیمارستان ها شده اید. در سال 1995 ، 8 دستگاه در بالین وجود داشت در حالی که در سال 2010 ، 14 دستگاه وجود داشت. چنین افزایش دارایی های پزشکی با الزامات اضافی گزارش و حفظ مراقبت با کیفیت همراه است.

 نه فقط این ، مراقبین دیگر وقت کافی برای جستجوی تجهیزات را ندارند و به دارایی ها برای دسترسی سریع نیاز دارند. هنگامی که آنها به راحتی در دسترس نیستند ، شما باید تجهیزات را خریداری کنید که یک هزینه مالی بالا را در بر دارد. همراه با آن ، تعهد به دارایی به تعمیر و نگهداری ، آموزش کاربر و خدمات نیز گسترش می یابد – همه اینها در بودجه بیمارستان تأثیر دارد. ( آکادمی آموزشی تهران دوره های آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی را برگزار میکند )

در میان تجهیزات پزشکی ، دارایی های سیار به هزاران نفر یافت می شود و ده ها میلیون سرمایه گذاری کل را نشان می دهد. وزارت بهداشت GE اظهار داشت که بیمارستان ها 35000 SKU موجودی دارند و میزان استفاده از آنها بین 32 تا 38 درصد است. این بدان معناست که بیمارستانها اساساً هر ساله میلیاردها میلیارد بخصوص برای داراییهای سیار که به درستی استفاده نمی شوند ، هزینه می کنند. نرخ بهره پایین به معنای افت درآمد است.

لازم به یادآوری است که صرف کاهش موجودی به تنهایی کمبود بهره را برطرف نمی کند زیرا گردش کار در این امر نقش بزرگی دارد. مدیران بیمارستان قبل از اینکه بخواهند تعداد دارایی ها را تنظیم کنند باید گردش کار را بهینه کنند و این مسئله با استفاده از نرم افزار ردیابی تجهیزات قابل حل است. آنها می توانند به راحتی با استفاده از راه حل ردیابی تجهیزات ، یک استراتژی جایگزینی برای تجهیزات ایجاد کنند. پس از همه ، هنگامی که یک پرستار به شما می گوید که نمی تواند آن را در انبار پیدا کند ، نمی توانید تصمیم بگیرید فقط یک مانیتور دور سنجی خریداری کنید.

 2.حوادث بیمارستان و مراقبت با کیفیت

یک بیمارستان باید بتواند از بیماران خود با کیفیت کند. بیماران باید بتوانند بدون ایجاد عفونت در بیمار مانند خونریزی های بعد از عمل ، آمبولی های ریوی ، نارسایی تنفسی و واکنش به انتقال ، تحت درمان و مراقبت قرار بگیرند. CDC بیان می دارد که عفونت های بیمارستانی حدوداً 1.7 میلیون عفونت و 99000 مرگ ناشی از آن را شامل می شود.

کارایی تجهیزات به دست آمده با یک سیستم مدیریت تجهیزات آنلاین می تواند معجزه کند. بیایید مثالی را برای جلوگیری از شیوع انسفالوپاتی اسفنجی شکل گاوی (BSE) ، که معمولاً به عنوان بیماری گاو دیوانه در انگلیس شناخته می شود ، بیاوریم. وقتی ابزار جراحی به درستی ردیابی و با استفاده از دستگاه ضدعفونی کننده نگهداری مناسب به موقع استریل شد ، به متخصصان پزشکی کمک کرد تا از استفاده از ابزارهای آلوده با سایر بیماران جلوگیری کنند. جلوگیری از شیوع بیماری در واقع با مدیریت صحیح تجهیزات آغاز می شود. ثانیاً ، داشتن مقدار مناسب تجهیزات و ملزومات پزشکی در صورت لزوم ، به جلوگیری از محرومیت از خدمات درمانی توسط بیماران کمک می کند. شما باید اطلاعات دقیق و به موقع مربوط به تجهیزات یا لوازم را در هنگام کمبود و نیاز به سفارش مجدد ، نگهداری کنید. یک نرم افزار موجودی پزشکی می تواند به شما در انجام این کار کمک کرده و عملکرد کلی کارمندان را افزایش دهد.

3. بهبود گردش کار کلی :

هرگونه تأخیر در انجام وظایف یا اقدامات توسط سیستم مراقبت های بهداشتی می تواند عواقب جدی ایجاد کند. به عنوان مثال ، اگر زمان زیادی برای جستجوی تجهیزات مورد نیاز خود صرف می کنید یا تجهیزات نجات غریق به درستی کار نمی کنند ، بیمار می تواند بیمار شود یا حتی از دنیا برود. نیروی کار می تواند با استفاده از سیستم مدیریت دارایی که در کل زمان کمتری تلف می کند ، روشهای دقیق مدیریت زمان را ایجاد کند.

تجهیزات و دستگاه های پزشکی باید به طور منظم سرویس و نگهداری شوند تا از عملکرد مناسب اطمینان حاصل شود و همیشه آماده استفاده باشند تا در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرند.

ثبت زمان آخرین به روزرسانی ، بازرسی ، تعویض یا ثابت سازی چنین تعداد زیادی دارایی برای بهبود گردش کار مهم است. راه حل نرم افزاری تاریخچه نگهداری را ثبت می کند که در صورت نیاز بیمار به آن قابل دسترسی است و از خرابی ناگهانی تجهیزات جلوگیری می کند.

به عنوان مثال ، اگر به درستی نگهداری شود ، میکروسکوپ می تواند حدود 15 سال دوام بیاورد اما اگر به درستی نگهداری نشود ، فقط هشت سال طول می کشد. به همین ترتیب ، دستگاه های ضدعفونی کننده می توانند حدود شش سال دوام بیاورند در حالی که باسکول ها و یخچال ها برای حدود هشت سال.

تولید کنندگان انجام تعمیر و نگهداری پیشگیرانه را توصیه می کنند که توسط تکنسین های آموزش دیده انجام شود.

این کار به تجارت شما کمک می کند تا عمر یک تجهیزات را افزایش دهد. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه می تواند طول عمر تجهیزات شما را دو برابر کند و خرابی را به حداقل برساند.

4. بهبود بهره وری اکثر سازمانهای بهداشتی درمانی :

هیچ ارتباطی بین تهیه تجهیزات پزشکی ، نیازهای بیمارستان یا الگوی استفاده ندارند. معمولاً بیمارستانها حدود 25 درصد دستگاههای متحرک بیشتری نسبت به موارد دیگر دارند. در نتیجه ، اولین تأثیر در بهره وری از خود تجهیزات ناشی از کمبود استفاده است.

در بیمارستان ها یافتن دارایی هایی که در طی سی روز استفاده نشده اند خیلی غیرمعمول است. در واقع این بدان معناست که تجهیزات پزشکی به جای نگهداری در مکان مناسب و در شرایط مناسب ، در مناطق کم تقاضا جمع می شوند. سپس کارکنان مجبورند وقت خود را صرف جستجوی تجهیزات پزشکی و مراقبتی کنند. این زمان جستجو عامل دیگری است که باعث کاهش بهره وری می شود. به طور متوسط ، پرستاران برای یافتن تجهیزات 20 دقیقه در هر شیفت وقت می گیرند.

خوشبختانه ، شما می توانید با استفاده از نرم افزار ردیابی تجهیزات پزشکی ، بهره وری را از هر دو زمینه بهبود بخشید. هنگامی که تجهیزات پزشکی تمیز ، در دسترس و از نظم مطلوبی برخوردار باشند ، کارکنان بیمارستان نه تنها بهره وری بالاتری پیدا می کنند بلکه شرایط برای بیماران نیز ایمن تر می شود. اکنون هر وقت یک پرستار به دنبال تجهیزات می گردد ، همیشه به راحتی پیدا می شود و از نظم خوبی برخوردار است.

با بهبود نگرانی های فوق ، شما عملکرد کلی صنعت مراقبت های بهداشتی را از بهبود کارایی تجهیزات به ارزش مراقبت های بهداشتی افزایش می دهید.

جهت اطلاع از سایر آموزش های فنی و حرفه ای از لینک های مربوطه اقدام نمایید.

✔️ – آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی
✔️ – آموزش تعمیرات برد الکترونیکی
✔️ – آموزش تعمیرات موبایل
✔️ – آموزش تعمیرات لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید