مقالات آموزشی

آموزش رایگان تعمیرات موبایل

آموزش رایگان تعمیرات موبایل

احتمالا تلفن های همراه شخصی ترین متعلقات ما هستند. ما در هر زمان ، هر مکان و در هر موقعیتی از این دوستان کوچک استفاده می کنیم. به همین دلیل این گجت ها باید به اندازه کافی سخت ساخته شوند تا حتی در سخت ترین شرایط نیز مقاومت کنند و دچار آسیب نشوند. اما مهم نیست که این همراه ها چقدر محکم ساخته میشوند ، تلفن های همراه نیز مانند هر وسیله دیگری عمر مفیدی دارد به مرور زمان به محدودیت های خود می رسند و دچار مشکل میشود و یا شکسته می شوند و درهنگام بروز، داشتن دانش در مورد چگونگی رفع برخی از رایج ترین مشکلاتی که برای تلفن رخ می دهد ، واقعاً عالی و کمک کننده است.

برخی از این ایرادات و نحوه رفع آنها عبارتند از:

1: رفع باتری های آسیب دیده

آموزش رایگان تعمیرات موبایل

1.باتری ها را بررسی کنید:

باطری ها از اولین قطعاتی هستند که در تلفن ها خراب می شوند. همچنین یکی از قسمت هایی است که تعمیر آن بسیار آسان است. وقتی باتری تلفن شما به سرعت تمام میشود یا پف کرد ، وقت آن رسیده که به نزدیکترین فروشگاه الکترونیکی بروید و یک باتری جدید خریداری کنید.

هنگام خرید باتری جدید برای تلفن خود ، به یاد داشته باشید باتری را فقط برای تلفن خود انتخاب کنید. هر تلفن دارای قدرت و اندازه باتری خاص خود است.

باتری را فقط از فروشگاه (OEM سازنده تجهیزات اصلی) تلفن خود خریداری کنید. اگر یکی از این فروشگاهها را پیدا نکردید ، بهتر است ابتدا کمی تحقیق کنید تا دریابید کدام باتری های جایگزین از نظر بازخورد از بالاترین کیفیت برخوردار هستند.

 

2.قاب پشتی تلفن خود را بردارید:

تعمیرات موبایل

 آن را بلغزانید یا آن را از قسمت پایه تلفن خود برگردانید تا جای باتری آشکار شود.

برخی از واحدهای تلفنی روش خاص خود را برای برداشتن قاب پشتی دارند. اگر نمی دانید چگونه قاب پشتی را بردارید ، دفترچه راهنمای تلفن خود را بررسی کنید.

3.باتری قدیمی را برداشته و باتری جدید را قرار دهید:

 با استفاده از انگشتان خود ، باتری را به آرامی از جایگاه بردارید و باطری جدیدی را که خریداری کرده اید در جایگاه باطری قرار دهید.

4.تلفن خود را شارژ کنید:

 برخی از بسته های باتری جدید در حال حاضر مقداری شارژ در خود موجود دارد ، اما بهتر است شما قبل از استفاده ابتدا آن را شارژ کنید.

هنگام شارژ کردن باتری جدید ، تلفن را از شارژر قطع نکنید و از برق نکشید و اجازه دهید قبل از اولین استفاده ، چرخه شارژ را کامل کند.

2:رفع صفحه آسیب دیده:

1.تلفن خود را در تعمیرگاه بررسی کنید:

 وقتی به طور تصادفی گوشی خود را بیندازید ، اولین چیزی که می تواند آسیب ببیند صفحه نمایش آن است. وقتی می توانید ترک یا پیکسل های مرده را روی صفحه ببینید ، ممکن است زمان تعویض آن فرا رسیده باشد.

به یک لوازم جانبی تلفن همراه یا تعمیرگاه مراجعه کنید و به دنبال صفحه نمایش جایگزین باشید .

دقیقاً مانند باتری ها ، شما باید دقیقاً مدل صفحه تلفن خاص خود را پیدا کنید.

2.قاب پشتی تلفن خود را بردارید:

 آن را بلغزانید یا آن را از قسمت پایه تلفن خود برگردانید تا صفحه پشتی آن مشخص شود.

3.تمام پیچ هایی را که صفحه پشتی را به بدنه تلفن نگه می دارند بردارید:

این کار را با استفاده از پیچ گوشتی انجام دهید. بسته به نوع و مدل گوشی خود ، به پیچ گوشتی فیلیپس یا Torx نیاز خواهید داشت. پس از برداشتن صفحه پشتی ، بررسی کنید که آیا پیچ های مادربرد را در جای خود نگه داشته و ابتدا آن را بردارید. به طور معمول ، مادربرد تلفن نیز باید با خیال راحت خاموش شود و به شما امکان دسترسی به صفحه تلفن را می دهد.

4.صفحه را از مادربرد جدا کنید:

این دو معمولاً فقط با استفاده از اتصالات نوع پلاگین متصل می شوند. به آرامی کانکتورها را بیرون آورده تا از یکدیگر جدا شوند.

5.صفحه جدید را به مادربرد وصل کنید:

اگر همان صفحه تعویض دقیق را برای تلفن خود خریداری کرده اید ، باید همان اتصالات از نوع پلاگین را در صفحه جدید مشاهده کنید

  1. پانل پشتی را به عقب قرار دهید و پیچ ها را تعویض کنید:

اطمینان حاصل کنید که همه چیز در جای خود قرار دارد و هیچ قسمت داخلی یا خارجی به صورت شل قرار نگرفته است. تلفن را کمی تکان دهید (نه خیلی سخت!) و بررسی کنید که صدای برخی از جغجغه ها را می شنوید. اگر این کار را کردید ، دوباره اتصالات داخل را بررسی کنید و هرچیزی را که در محل خود محکم نیست محکم کنید

3.رفع مشکلات با شارژ نشدن باتری

1.باتری را بررسی کنید:

 یکی از رایج ترین مسائلی که تلفن ها تجربه می کنند این است که دیگر شارژ نمی شود. شما آن را به پریز دیواری متصل می کنید ، اما باتری آن شارژ نمی شود. اولین کاری که باید انجام دهید بررسی وضعیت باتری است که می توانید با پیروی از روشی که در بالا ذکر شد ، انجام دهید.

2.شارژر را چک کنید:

 تلفن دیگری را بگیرید که شارژر با آن سازگار است و ببینید آیا این دستگاه می تواند باتری خود را دوباره شارژ کند یا خیر. اگر اینطور نیست ، وقت آن است که شارژر خود را تعویض کنید.

3.شارژر بخرید:

به نزدیکترین فروشگاه لوازم جانبی تلفن همراه بروید و یک شارژر سازگار با تلفن خود خریداری کنید. می توانید جایگزین ها را خریداری کنید ، اما توصیه می شود فقط شارژرهای تلفن OEM خریداری کنید.

بخاطر داشته باشید که شارژرهایی با همان آمپر شارژر قبلی بخرید. از شارژرهایی با درجه آمپر بالا استفاده نکنید حتی اگر با درگاه شارژ تلفن شما متناسب باشد. انجام این کار می تواند باعث پف کردن باتری و یا حتی ترکیدن آن شود.

4.رفع ایرادات مادربرد معیوب

1.مادربرد را جایگزین کنید:

 مادربرد تلفن تمام اجزای مهم مانند دوربین داخلی ، بلندگوها و سایر ماژول های مهم را در خود دارد. وقتی قسمت خاصی از تلفن آسیب ببیند یا خراب شود ، تعویض مادربرد یکی از بهترین راه حل هاست. # * مادربردی جایگزین یا OEM را برای تلفن خود از مراکز خدمات یا تعمیرگاه های آنلاین یا نزدیک محل زندگی خود خریداری کنید.

هنگام خرید مادربرد ، به یاد داشته باشید که دقیقاً همان مدل را که در حال حاضر روی تلفن شما نصب شده است بخرید تا از مشکلات سازگاری جلوگیری کنید.

2.قاب پشتی تلفن خود را بردارید:

آن را بلغزانید یا آن را از قسمت پایه تلفن خود برگردانید تا صفحه پشتی آن مشخص شود.

3 .پیچ ها را بردارید:

یک پیچ گوشتی بردارید و تمام پیچ هایی را که صفحه پشتی را به بدنه تلفن نگه می دارد بردارید. بسته به نوع و مدل گوشی خود ، به پیچ گوشتی فیلیپس یا Torx نیاز خواهید داشت. پس از برداشتن صفحه پشتی ، بررسی کنید که آیا پیچ های مادربرد را در جای خود نگه داشته و ابتدا آن را بردارید. به طور معمول ، مادربرد تلفن نیز باید با خیال راحت خاموش شود و به شما امکان دسترسی به صفحه تلفن را می دهد.

4.صفحه را از مادربرد جدا کنید:

این دو معمولاً فقط با استفاده از اتصالات نوع پلاگین متصل می شوند. به آرامی کانکتورها را بیرون آورده تا از یکدیگر جدا شوند.

5.صفحه را به مادربرد جدید وصل کنید:

 اگر مادربرد جایگزین دقیقاً مشابهی را برای تلفن خود خریداری کرده اید ، باید همان اتصالات نوع پلاگین را در مادربرد جدید مشاهده کنید ، به شما این امکان را می دهد که به راحتی با صفحه به آن بپیوندید.

6.پانل پشتی را به عقب قرار دهید و پیچ ها را تعویض کنید:

 اطمینان حاصل کنید که همه چیز در جای خود قرار دارد و هیچ قسمت داخلی یا خارجی به صورت شل قرار نگرفته است. تلفن را کمی تکان دهید (نه خیلی سخت!) و بررسی کنید که صدای برخی از جغجغه ها را می شنوید. اگر این کار را کردید ، دوباره اتصالات داخل را بررسی کنید و هرچیزی را که در محل خود محکم نیست محکم کنید.

5.رفع تلفن آسیب دیده از آب

1.سریع آن را از آب خارج کنید:

اگر تلفن خود را در آب انداختید ، نترسید. اگرچه ممکن است وضعیت بسیار بد به نظر برسد ، اما در واقع حل آن ساده است. تلفن خود را به محض انداختن از آب بیرون بیاورید تا از آسیب دیگری جلوگیری کند

. اگر هنگام انداختن تلفن ، تلفن خود خاموش شد ، سعی نکنید آن را روشن کنید. با انجام این کار تلفن شما خراب می شود.

2.یک کیسه برنج نپخته تهیه کنید:

حداقل 2 کیلو تهیه کنید و تلفن چکیده خود را درون کیسه قرار دهید.

3.حداقل 3-5 روز تلفن خود را داخل کیف بگذارید:

 برنج نپخته ، تمام رطوبت موجود در تلفن شما را جذب کرده و باعث خشک شدن آن می شود.

4.تلفن خود را روشن کنید :

بعد از 3-5 روز ، تلفن خود را روشن کنید و بگذارید چند ساعت کار کند تا قبل از اتصال به شارژر ، قطعات آن گرم شود.

اگر مشکلی برای گوشی شما پیش آمد و با توجه به راهنمایی های زیر نتوانستید آن را حل کنید و یا قصد داشتید در زمینه تعمیرات موبایل به طور جدی فعالیت کنید میتوانید به آکادمی آموزشی تهران مراجه کنید

برای تماس و دریافت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

جهت اطلاع از سایر آموزش های فنی و حرفه ای از لینک های مربوطه اقدام نمایید.

✔️ – آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی
✔️ – آموزش تعمیرات برد الکترونیکی
✔️ – آموزش تعمیرات موبایل
✔️ – آموزش تعمیرات لپ تاپ

 

دیدگاهتان را بنویسید