مقالات آموزشی

آموزش نگهداری از سیستم گرمایشی

آموزش نگهداری از سیستم گرمایشی

اکثر خانواده ها این روزها از سیستم های گرمایشی برای گرم نگه داشتن خانه خود در روزهای سرد زمستان استفاده می کنند. سیستم های گرمایشی با تأمین تقاضای گرما ایجاد شده در اثر انتقال حرارت و تلفات تهویه ، به اطمینان از آسایش حرارتی افراد کمک می کنند.

مهم نیست از چه سیستم تهویه ای در خانه خود استفاده می کنید اینجا اصلا مارک و مدل پکیج مطرح نیست ، هدف همه وسایل گرمایشی حفظ دمای مناسب محیط است.

از آنجا که پکیج های گرمایشی بخش جدایی ناپذیری از سبک زندگی ما هستند ، باید مطمئن باشید که آنها به طور منظم در تمام طول سال کار می کنند. برای اطمینان از اینکه شما و خانواده خود مجبور نیستید آسایش خود را در زمستان به خطر بیندازید ، در اینجا چند نکته برای نگهداری سیستم های گرمایش منزل آورده شده است:

آموزش تعمیرات پکیج

1 : از پمپ سیستم گرمایشی خود مراقبت کنید:

تعمیر و نگهداری مناسب برای پمپ گرما لازم است تا اطمینان حاصل شود که سیستم گرمایشی شما در فصل اوج به طور موثر کار می کند. از آنجا که سیستم های گرمایشی شما در تمام طول سال کار می کنند ، سالانه دو بار پمپ حرارتی خود را تنظیم کنید. در حقیقت ، توصیه می شود قبل از شروع  زمستان یک تنظیم را انجام دهید ، زیرا احتمال دارد پمپ حرارت شما در آخرین فصل خنک کننده دچار مشکل ساییدگی شود.

ساییدگی و پارگی عمومی می تواند بر کارایی سیستم گرمایشی شما تأثیر بگذارد. برای تعمیرات و یا آموزش تعمیرات پکیج میتوانید به اکادمی اموزشی تهران به نشانی mftpe.com مراجعه کنید.

2 : از تنظیمات ترموستات سیستم گرمایشی (پکیج ) خود مطلع شوید:

آموزش نکهداری از سیستم گرمایشی

ترموستات پمپ حرارتی شما به احتمال زیاد سه تنظیم دارد: گرم ، خنک و گرمای اضطراری. اگر می خواهید خانه خود را گرم کنید ، پمپ خود را به حالت “گرما” تغییر دهید نه به حالت “اضطراری”. حالت اضطراری فقط هنگام خراب شدن پمپ یا پوشانده شدن از یخ استفاده می شود.

عبور از حالت “گرمای اضطراری” به این معنی است که شما هزینه های بسیار بیشتری پرداخت خواهید کرد. بخاطر بسپارید که همیشه لازم نیست حالت ترموستات را تغییر دهید زیرا هنگامی که درجه حرارت برای کنترل پمپ حرارت پایین می آید ، سیستم گرمایشی شما به طور خودکار به کوره پشتیبان شما تغییر می کند.

3 :  آوار و برف را از واحدهای بیرونی پکیج خارج کنید:

هر پمپ حرارتی دارای واحدی است که در فضای باز نگهداری می شود. با پایین آمدن دما و شروع به ریزش برگ ها ، آنها می توانند در فن واحد خارجی شما قرار بگیرند. علاوه بر این ، در هنگام طوفان های شدید زمستانی ، برف می تواند در واحد خارجی پمپ حرارت شما جمع شود. حتماً برای از بین بردن گرد و غبار ، آوار و برف که در واحد خارجی پمپ حرارت شما شروع به ساختن می کند ، به خصوص در این فصل انتقالی وقت بگذارید.

برای آموزش تعمیرات پکیج میتوانید اینجا کلیک کنید

4 : فیلترها را تمیز و جایگزین کنید:

سیستم های گرمایشی با ضعف نامناسب اغلب دارای فیلترهای کثیف هستند ، در نتیجه گرد و غبار و مواد حساسیت زا به سلامت خانواده شما آسیب می رسانند. برای جلوگیری از چنین موارد بهداشتی ، باید جایگزین فیلترها از زمان به زمان شوید.

برای تمیز کردن و تعویض فیلترها با متخصصان Instant Air تماس بگیرید. تعویض فیلترها نه تنها کیفیت هوای داخل منزل شما را بهبود می بخشد بلکه مصرف انرژی سیستم شما را نیز کاهش می دهد.

یک فیلتر کثیف باعث جلوگیری از جریان هوا به سیستم شما ، افزایش مصرف انرژی و ایجاد مشکلات عملیاتی مختلف از جمله سردخانه ، خرابی کوره ، ترک خورده مبدل های حرارتی و موارد دیگر می شود.

 

5 : مجاری را تمیز کنید:

مجاری معبرهایی هستند که در سیستم های HVAC برای رساندن و حذف هوا استفاده می شوند. توصیه می شود سالانه مجاری سیستم گرمایشی خود را بررسی کنید. با این حال ، نیاز به تمیز کردن مجاری در مواردی مانند سیگار کشیدن ، حیوانات خانگی ، آسیب به آب ، افراد مبتلا به آسم یا آلرژی و بازسازی یا بازسازی ملک افزایش می یابد.

مطمئناً باید از متخصصین تهویه مطبوع برای تمیز کردن کانال ها استخدام کنید تا از خطراتی که برای سلامتی خانواده شما ایجاد می شود ، جلوگیری کند.

6 : سیستم گرمایشی خود را روغن کاری کنید:

اگر اخیراً پکیج  جدیدی در خانه خود نصب کرده باشید ، لازم نیست. با این حال ، اگر مدل آن قدیمی است ، باید حداقل یک بار در سال سیستم HVAC خود را روغن کاری کنید. این کار باعث بهبود کارایی و تولید گرمای بیشتر می شود.

7 : مجهز سازی:

خواه در خانه خود کوره یا بویلر گاز تهیه کرده باشید ، مقاوم سازی بهترین راه برای استفاده از آخرین فن آوری های گرمایشی بدون نگرانی در مورد نحوه تعویض سیستم موجود است.

مقاوم سازی اجازه می دهد تا هر فن آوری HVAC را در سیستم گرمایشی خود استفاده کنید و استفاده از آن را کارآمدتر کند. اگر نمی خواهید در مورد چگونگی جایگزینی سیستم گرمایش فعلی خود نگران باشید ، بهتر است به دنبال مقاوم سازی در خانه خود باشید.

بهترین راه برای اطمینان از اینکه پکیج شما به طور کارآمد کار می کند استخدام متخصصان پکیج است. ما در آکادمی آموزشی تهران خدمات آموزشی و تعمیراتی سریع ، دقیق و مقرون به صرفه ای ارائه می دهیم. کارشناسان ما تمام عناصر سیستم گرمایشی شما مانند کانال ها ، فیلترها ، کویل ها و غیره را بررسی و تعمیر می کنند و همچنین واحد را از نظر نشتی بررسی می کنند.

مهم نیست که خانه شما در کجا واقع شده است ، ما می توانیم تیم خود را ظرف 24ساعت اعزام  کنیم

با این حال ، اگر سیستم تهویه مطبوع خوبی ندارید. ما می توانیم تجزیه و تحلیل رایگان صرفه جویی در انرژی را در اختیار شما قرار دهیم تا مطمئن شوید بیشتر از آنچه باید هزینه نمی كنید. امروز با ما در تماس باشید .

 

جهت اطلاع از سایر آموزش های فنی و حرفه ای از لینک های مربوطه اقدام نمایید.

✔️ – آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی
✔️ – آموزش تعمیرات برد الکترونیکی
✔️ – آموزش تعمیرات موبایل
✔️ – آموزش تعمیرات لپ تاپ

 

دیدگاهتان را بنویسید