مقالات آموزشی

خطاهای شایع در تعمیرات موبایل

تعمیرات موبایل با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده و هر بار با پیشرفت علم تکنولوژی جهان موبایل دچار تغییر و تحولی اساسی میشود که میتوان گفت که این تغییرات فقط مختص موبایل ها و الکترونیک نمیشود بلکه متخصصین تعمیرات موبایل و آموزشگاههای آموزش تعمیرات موبایل هم وظیفه دارند که با هر تغییر علم، خود را بروز رسانی کنند تا در خدمت به روز ترین موبایل های وارد شده به عرضه ی تکنولوژی باشد. هر چقدر هم که حرفه ای باشید باز هم نیاز به اطلاعات و پیشرفت در زمینه ی شغلی خود را دارید با این همه باید بگویم که هنوز هم خطلاهایی هست که قابل پیش بینی نبوده و هر چقدر هم که در حرفه ی خود بیشتر پیشرفت کنید با مواردی این چنینی برخورد میکنید.

در تعمیرات موبایل آن چه که برای شما باید آشکار باشد راه هایی است که بواسطه ی آن بتوانید در بالارین قله ی دانسته های خود قرار بگیرید. در سایت آکادمی آموزشی تهران میخواهیم با جزییات به شما آموزش دهیم که چگونه بدون خطا موبایل را تعمیر و در اختیار مشتری قرار دهید چون اولین اصل برای پیشرفت در کارتان این است که حرفه اتان را با شالوده ی اعتماد بنا کنید اگر میخواهید در دوره آموزش تعمیرات موبایل شرکت کنید میتوانید در آموزشگاه ما ثبت نام کنید .

در اینجا میخواهیم دلایل آسیب و فواید استفاده از برد موبایل را به صورت مفصل برایتان توضیح دهیم برد یکی از قطعات کلیدی موبایل است که برای کنترل و تنظیم ولتاژ و کنترل شارژ و موارد مشابه بر روی آن قطعات ریزی از جمله خازن نصب میشود تا بتواند از نظر سخت افزاری موبایل را حمایت و پشتیبانی کند.

برد گوشی موبایل چیست؟

برد گوشی یک صفحه ی سبز رنگ بزرگ است که به عنوان مادر برد هم از آن یاد میشود و تمام اجزای موبایل به آن متصل شده است که هر کدام دارای وظیفه ی خاصی هستند که باعث کار کردن موبایل میشوند. مادر برد این امکان را به اجزای موبایل میدهد که بهم وصل باشند از جمله اسپیکر و میکروفن و سی پی یو، دوربین و صفحه ی نمایش و مابقی اجزایی که در موبایل نقشی بر عهده دارند.

بر روی مادر برد تعداد زیادی خازن و مقاومت و ترانزیستور با کارایی ها و اندازه های متفاوت متصل هستند که هر کدام برای کنترل و تنظیم یکی از اجزای دستگاه به خازن وصل شده است و باعث برق رسانی و کنترل میزان برق مورد استفاده هر بخش از آن ها استفاده میشود.

در اینجا باید خاطر نشان کنم که برد موبایل یکی از اصلی ترین سخت افزارهای موبایل است که چون مرکز کنترل و تنظیم بسیاری از قابلیت های موبایل است که در صورت آسیب ممکن است بسیاری از قسمت های موبایل مختل شود و نتوانید از آن استفاده کنید.

کاربرد برد موبایل

مهم ترین وظیفه ای که میتوانیم برای برد موبایل نام ببریم این است که یک صفحه ای حیاتی است که باعث تجمع اجزای موبایل میشود که هر کدام از این اجزاها با توجه به موقعیت و وظیفه ای دارند باعث میشوند همان قدر برد گوشی  حضورش مهم و کلیدی باشد.

کنترل برق ورودی به بخش های مختلف موبایل هم به عهده ی برد است که توسط خازن ها و مقاومت ها و ترانزیستورهایی که بر روی برد وصل شده صورت می پذیرد طبق میزان برقی که هر کدام از بخش های موبایل نیاز دارند عمل میکند و تامین کننده و کنترل کننده ی اصلی محسوب میشود. بنابراین بروز هر گونه مشکلی در برد باعث اختلال در کارکرد موبایل میشود.

دلایل خرابی و آسیب برد موبایل

در اینجا بحث برد و خرابی آن است که میتواند همزمان به موبایل آسیب جدی وارد کند که در ادامه میخواهیم بررسی کنیم که علت این مشکل چیست تا در مراقبت از موبایل خود بیشتر بکوشید یا اگر تعمیرکار هستید دلیل خرابی موبایل را متوجه شوید. که برد یکی از علل اصلی خراب شدن موبایل است. سایت آکادمی آموزشی تهران با در اختیار قرار دادن بهترین اطلاعات و علم بروز تعمیرات موبایل سعی در جلب نظر شما عزیزان دارد.

دلایل سوختن برد موبایل

دلایل سوختن برد موبایل بسیار زیاد است که باعث از کار افتادن تمام اجزای گووشی میشود از جمله این مشکلات این است که داغ کردن بیش از اندازه ی موبایل باعث آسیب به برد میشود و قرار گرفتن در معرض حرارت مانند شعله ی زیاد و زیر نور خورشید و در اثر بروز مشکلات برقی و پایین بودن کیفیت اجزای موبایل از دیگر عوامل اسیب دیدن برد موبایل است تمامی گوشی ها در برابر حرارت بسیار حساس هستند چون باعث آب شدن اجزای بهم چسبیده ی گوشی و مایع شدن نکات لحیم شده و کار شده میشود ه در صورت بروز این مشکل همه مایع میشوند و سیستم موبایل بهم میریزد.

ضربه خوردن موبایل

ضربه به موبایل باعث صدمات بزرگ و کوچک بر روی برد میشود که باعث ایجاد ترک بین اجزای برد میشود که ارتباط بخش های مختلف را با هم قطع میکند و باعث قطع کارکرد موبایل میشود در این موقعیت باید توجه داشته باشید که این ضربه های متناوب باعث بوجود اومدن اختلال در برد میشود و موبایل را از کار میندازد.

مشکلات برقی، خرابی باتری

برد وظیفه ی کنترل ولتاژ ورودی را به بخش های مختلف موبایل دارد که در این صورت باتری خراب و تقلبی باعث میشود که ولتاژ مناسب به برد منتقل نود و باعث از کار افتادن آی سی و سایر اجزای موبایل میشود. پس خودتان بهتر میدانید که انتخاب یک باتری اورجینال چقدر مهم و حیاتی است در ادامه ی طول عمر برد و موبایل.

اگر باتری شما دچار خرابی و مشکل اساسی شده است بهتر است به سایت آکادمی آموزش تهران مراجعه کنید و با استفاده از امکانات فوق العاده و وسیله های اصل و اورجینال و باکیفیت خودتان را از هر دغدغه ای در امان نگه دارید.

چون همان طور که میدانید در بازار قطعات تقلبی به قدری زیاد شده است که اگر بدون تحقیق وارد عمل شوید ممکن است موبایل خود را دچار آسیب های جدی کنید و در راستای این خدمات رسانی سایت آکادمی آموزش تهران بهترین انتخاب برای شما است تا بتوانید عاقلانه و با آگاهی تمام یک انتخاب صحیح داشته باشید.

اگر به تعمیرات موبایل علاقه مند هستید میتوانید برای آموزش تعمیرات موبایل اینجا کلیک کنید

جهت اطلاع از سایر آموزش های فنی و حرفه ای از لینک های مربوطه اقدام نمایید.

✔️ – آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی
✔️ – آموزش تعمیرات برد الکترونیکی
✔️ – آموزش تعمیرات موبایل
✔️ – آموزش تعمیرات لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید