مقالات آموزشی

راههای تعمیرات پکیج

راههای تعمیرات پکیج:در صورتی که قصد تعمیر یا راه اندازی پکیج گرمایشی را دارید و یا دنبال میتوانید به دفترچه راهنمای آن پکیج گرمایشی مراجعه کنید.

در صورتی که دسترسی به دفترچه راهنمای پکیج گرمایشی خود ندارید، می توانید ادامه این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید به راحتی پکیج گرمایشی خود را راه ‌اندازی کنید یا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را تعمیر کنید.

پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات مناسبی در زمینه راه اندازی و تعمیر پکیج گرمایشی  در اختیار شما قرار دهیم.

تعمیرات پکیج

 تست گاز بندی

در ابتدا شما می بایست تمامی اتصالات مربوط به پکیج گرمایشی را تست که از نظر نشتی مشکلی نداشته باشند.  در چنین شرایطی پکیج گرمایشی باید خاموش باشد ، شیر ورودی گاز نیز باید بسته باشد و همچنین اتصالات پکیج باید به خوبی تست شوند تا از  نظر خطر نشتی گاز هیچ گونه نشتی نداشته باشد

هواگیری دارای

هواگیری دارای دو مرحله است که مرحله ی یک آن بدین صورت می باشد :

که شما باید چک کنید که دستگاه هیچگونه هوایی نداشته باشد و در صورت وجود هوا آن را تخلیه کنید و برای مرحله ۲ آماده شوید، که در مرحله یک برای هواگیری میبایست شیر پرکن دستگاه بسته باشد،

شیر تخلیه دستگاه مخصوص تخلیه هوای پمپ باز باشد و دقت کنید که دستگاه در حالت روشن تست شود .

توجه داشته باشید که در فصل زمستان دستگاه می بایست در حداکثر دمای خود قرار بگیرد.

پس از پشت سر گذاشتن مرحله ی تست هواگیری دستگاه میبایست دستگاه را به مدت 5 دقیقه خاموش کنید و سپس روشن کنید، تا در صورت وجود هوا باز هم مراحل هواگیری انجام شود .

نکته ای که باید در این مرحله به آن دقت کنید این است که در صورتی که فشار آب دستگاه کم شود می بایست فشار آب دستگاه را پر کنید. نکته مهم در هواگیری مرحله 2 این است که شیر های آب گرم مصرفی دستگاه می بایست همگی بسته باشند. شیر پرکن سیستم هم باید بسته باشد، باز بودن شیر تخلیه پکیج گرمایشی الزامی است و همچنین باید توجه کنید که فشار دستگاه پکیج گرمایشی نیز 2 بار باشد

راههای تعمیرات پکیج

کنترل دستگاه پکیج گرمایشی

کنترلر دستگاه پکیج گرمایشی نقش مهمی در استفاده از پکیج گرمایشی دارد و می بایست در درجات مخصوصی که تعریف شده است خاموش و روشن شود .

شما باید کنترل کنید که این شرایط دمایی برای خاموش یا روشن شدن دستگاه به درستی عمل کند. دستگاه پکیج گرمایشی میبایست 50 درجه Celsius خاموش شود و همچنین در دمای 40 درجه Celsius روشن شود .

در صورتی که در خارج از این محدوده دستگاه خاموش یا روشن شد میبایست اقدام به بازبینی دستگاه شود و در صورت نیاز تعمیر شود.

مهمترین قسمتی که در کنترل دستگاه پکیج گرمایشی باید مد نظر قرار دهید کنترل دمای آب گرم می باشد، که باید در دمای مناسب باشد.  برای کنترل این قسمت شما باید تست کنید تا در 45 درجه Celsius آب مورد استفاده پکیج گرمایشی از آب منزل گرم تر باشد.

کنترل قسمت فلو سوئیچ آب

در این شرایط مشعل پکیج می ‌بایست در دمای 5/3 روشن شود و در صورتی که شیر آب مصرفی بسته شود عمل خاموش شدن پکیج انجام شود.

 این فرایند خاموش و روشن کردن پکیج گرمایشی را می بایست سه بار تکرار کنید تا در صورت موفقیت در هر بار تست از سالم بودن پکیج گرمایشی اطمینان حاصل کنید.

در صورتی که در هر بار از این مراحل سه گانه دچار توقف در عملکرد پکیج گرمایشی شدید، حتماً باید اقدام به تعمیر پکیج کنید.

راههای تعمیرات پکیج

کنترل مدار گرمایشی پکیج مورد استفاده

 در این شرایط پکیج گرمایشی شما میبایست در شرایط  90 درجه Celsius خاموش شود و در صورتی که 80 درجه Celsius را تجربه کرد پکیج روشن شود.

توجه کنید که تست این قسمت نیز 3 بار میباشد و فشار مورد نیاز سیستم نیز باید 2 باشد. اگر با افت فشار مواجه شدید می بایست نشتی بوجود آمده را برطرف کنید و این فرایند را مجدداً تکرار کنید تا شرایط ایده‌آل پکیج گرمایشی محیا شود.عملکرد جرقه پکیج گرمایشی

دستگاه را در وضعیت خاموش قرار دهید زمانی که فشار مناسب به پکیج گرمایشی وارد شود با جرقه های ایجاد شده دستگاه روشن میشود و فرآیند گرم کردن آب انجام شود.

 در صورتی که با عدم موفقیت در این مرحله مواجه شدید باید عملکرد جرقه ی دستگاه را به خوبی تست و کنترل کنید تا در صورت نیاز اقدام تعمیر یا تعویض قسمت شود.

توجه داشته باشید تست عملکرد جرقه ی پکیج گرمایشی می بایست حداقل پنج بار انجام شود تا از سلامت پکیج اطمینان حاصل کنید.

کنترل تمامی مراحل ذکر شده باید به صورت چشمی بررسی شود و پس از موفقیت در هر مرحله و اطمینان از سلامت عملکرد پکیج به سراغ مرحله ی بعدی بروید.

سخن پایانی:

مطمئنا در فصل زمستان از پکیج گرمایشی کمتر استفاده میشود و در چنین شرایطی به هیچ عنوان نباید آب داخل دستگاه پکیج گرمایشی را خالی کنید، شما می ‌بایست ضد یخ مخصوصی که برای پکیج های گرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد را در لوله های دستگاه ریخته و با این فرآیند می‌تواند موجب بالا رفتن عمر پکیج گرمایش شوید و البته موجب افزایش راندمان کاری دستگاه نیز شوید

در برخی موارد ممکن است فرایند تعمیر یا سرویس دستگاه از تخصص شما خارج باشد. به همین منظور میتوانید از تیم کارشماسی وبسایت ما کمک بگیرید تا با کمک بهترین متخصصینی که در اختیار دارید دستگاه شما را تعمیر کنیم. اینکه شما بدون دانش قبلی بخواهید پکیج را تعمیر کنید میتواند هزینه ی اضافه برای شما ایجاد کند

برای تعمیرات و آموزش تعمیرات پکیج اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید