مقالات آموزشی

آموزش تعمیر و عیب یابی کامپیوتر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

 

در این مطلب قصد داریم آموزش تعمیر و عیب یابی کامپیوتر را برای شما شرح دهیم اگر کامپیوتر شما روشن نمیشود یا ایراداتی دارد که در صدد عیب یابی وبرطرف کردن آن هستید در ادامه با ما همراه باشید

 

آموزش تعمیر و عیب یابی کامپیوتر

 

تعمیر کامپیوتر

 

اگر قصد یادگیری تعمیرات لپ تاپ را دارید میتوانید در دوره اموزشی تعمیرات لپ تاپ شرکت کنید و به یک تعمیر کار حرفه ای لپ تاپ تبدیل شوید.

در هنگام روشن کردن دكمه power، اگر كامپيوتر راه اندازی نشد چه کنیم؟؟؟

 

  • اول سيم برق را بررسی کنید که متصل است یا نه؟
  • سر ديگر آن را نگاه کنید و ببینید سيم برق متصل شده است یا نه؟
  • سوييچي كه در پشت كامپيوترتان وجود دارد را چك كنيد
  • منبع تغذيه را چک کنید که به مادربرد متصل است یا خیر
  • كابل برق فلاپي رانیز چك كنيد

هر یک از این راه کارها را برای تعمیر و عیب یابی امتحان کنید و اگر نتيجه نداد باید اقدامات دیگری انجام دهیداین بار مجبورید هر چيزي را كه به مادربرد متصل است به غير از كابل برق، سيم دكمه power، كارت گرافيك، حافظه RAM و CPU را از کامپیوتر جدا كنيد.اگر این بار هم سيستم بالا نیامد يك يا دو قطعه از سيستم شما مشکل دارد ،و به احتمال زياد مادربرد و يا منبع تغذيه Case شما اشكال دارد.

حال اگر سيستم شما روشن مي شود ولي بوق نمي زند و يا بالا نمي آيد راهکار چیست؟

در این مورد همه اتصالات را چك و دوباره امتحان كنيد. در صورتي كه مشکل حل نشد، بهترين كار اين است كه مانند بالا همه چيز را به غير از سيم دكمه power، كارت گرافيك، حافظه RAM و CPU را از مادربرد جدا كرده و دوباره امتحان كنيد.

اگر كامپيوتر شما به درستی شروع به كار كرد كامپيوتر را خاموش كنيد و هر بار با یک قطعه امتحان کنید ويك قطعه را متصل كرده و سپس كامپيوتر را روشن كنيد و به این ترتیب تا جايي كه مشكل را پيدا كنيدو در صورتی که كامپيوتر اصلا‎‎ً روشن نشد احتمالاً يك يا چند قطعه معيوب داريد(CPU ،RAM، مادربرد و منبع تغذيه).

 

آموزش تعمیر و عیب یابی کامپیوتر

 

تعمیر وعیب یابی کامپیوتر

 

كامپيوتر روشن مي شود و پشت سر هم بوق مي زند، بالا مي آيد؟


ببينيد آيا حافظه RAM شما بدرستي نصب شده است اگر لازم است آن را بيرون آوريد و دوباره جا بزنيد.

 

سيستم روشن مي شود يك سري بوقهاي سريع مي زند، بالا نمي آيد؟


ببينيد آيا كارت گرافيك به درستي روي اسلات AGP نشسته است يا خير.اگر مقدار كمي از كارت گرافيك خارج از اسلات AGP باشد سيستم بالا نمي آيد. چند مشكل ديگر هم وجود دارد كه بوسيله اين بوقها شناسايي مي شود اما دو مورد بالا معمول ترين موارد هستند.

اگر سيستم بالا مي آيد ولي مشكلاتي را مشاهده مي كنيد در اين جا دو مشكل عمده ذكر مي شود. كامپيوتر شما در هنگام نصب سيستم عامل بارها از حركت باز مي ايستد علت آن مي تواند گرماي CPU باشد بخصوص CPU هاي شركت AMD يا CPU هاي قديمي تر شركت INTEL. چك كنيد آيا فن CPUبخوبي عمل مي كند و چك كنيد آيا هيت سينك (قطعه آلومينيومي كه روي CPU نصب شده و معمولاً رنگ سياه دارد) بخوبي نصب شده است و با سطح CPU كاملاً موازي است. مطمئن شويد از هيت سينكي استفاده مي كنيد كه ساخت سازنده CPU شماست. هيت سينك اگر درست نصب شود بيش از آنچه نياز است خنك كاري انجام مي دهد.

 

مشکلات صفحه آبی:

اگر با صفحات آبی گه در سيستم عامل همراه نمایش داده میشود مشکل دارید این هم یکی از اتفاقاتی است که باید عیب یابی شود
در هنگام كپي كردن فايل هاي Set up خطاهایی که پیش مي آيند مخصوصا در ويندوز 2000 و XP، به احتمال زياد نشانه وجود مشكل در حافظه RAM شماست. اما این امکان هم وجود دارد كه مشكل از هارد ديسك شما باشد اگر خطاها همراه با صفحات آبی است كه در آنها Page Fault ديده مي شود يقيناً مشكل از حافظه RAM شماست.

اگر میخواهید هر ایرادی که در زمینه تعمیر برای شما پیش می آید را به راحتی در خانه حل کنید همیشه ما را در آکادمی آموزش تهران دنبال کنید

اگر در زمینه تعمیرات به دنبال کسب دانش فنی تخصصی هستید میتئانید از طریق سایت ما با بهترین اساتید تهران ارتباط برقرار کنید وبا شرکت در دوره های اموزشی ما دانش خود را به بهترین سطح خود ارتقا دهید

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

جهت اطلاع از سایر آموزش های فنی و حرفه ای از لینک های مربوطه اقدام نمایید.

✔️ – آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی
✔️ – آموزش تعمیرات برد الکترونیکی
✔️ – آموزش تعمیرات موبایل
✔️ – آموزش تعمیرات لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید