مقالات آموزشی

حل مشکل کار نکردن دوربین در اینستاگرام

حل مشکل کار نکردن دوربین در اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران اندرویدی میباشد که برای خود من هم این مشکل گاهی دردسر درست کرده است ، نگران نباشید امروز تمامی روش هایی که برای حل این مشکل نیاز میباشد رابرای شما آماده کرده ایم که در ادمه به آنها خواهیم پرداخت…

روش اول:چک کردن دسترسی های اینستاگرام

هر برنامه ای که نیاز به استفاده از برخی از اجزای سخت افزاری مانند دوربین یا GPS دارد ، برای این کار نیاز به اجازه شما دارد. شاید متوجه شده باشید که وقتی برای اولین بار برنامه ای را باز می کنید ، از شما مجوزهای مختلفی مانند اجازه دسترسی به مخاطبین ، برقراری تماس تلفنی ، دسترسی به موقعیت مکانی ، دسترسی به دوربین و غیره را از شما می خواهد.
ممکن است دلیل عدم باز شدن دوربین در اینستاگرام ، نداشتن دسترسی لازم برای انجام این کار باشد. ممکن است درخواست مجوز را رد کرده باشید یا آن را به اشتباه غیرفعال کرده باشید. یک راه حل ساده وجود دارد ، مراحل زیر را دنبال کنید تا به Instagram اجازه دسترسی به دوربین خود را بدهید.

تنظیمات تلفن خود را باز کنید و سپس روی گزینه Apps ضربه بزنید.

حل مشکل کار نکردن دوربین در اینستاگرام

حالا ، Instagram را از لیست برنامه ها انتخاب کنید.

حل مشکل کار نکردن دوربین در اینستاگرام

پس از آن ، روی گزینه Permissions کلیک کنید.

حل مشکل کار نکردن دوربین در اینستاگرام

اطمینان حاصل کنید که کلید کنار دوربین روشن باشد.

حل مشکل کار نکردن دوربین در اینستاگرام

روش دوم: پاک کردن حافظه پنهان و داده ها

هر برنامه برخی از داده ها را به صورت پرونده های حافظه پنهان ذخیره می کند. این پرونده ها برای ذخیره انواع مختلف اطلاعات و داده ها استفاده می شوند. برنامه ها برای کاهش زمان بارگذاری / راه اندازی ، پرونده های حافظه پنهان را ایجاد می کنند. برخی از داده های اساسی ذخیره می شوند تا هنگام باز شدن ، برنامه بتواند به سرعت کار کند. با این حال ، گاهی اوقات این پرونده های حافظه نهان باقیمانده خراب می شوند و باعث خرابی در عملکرد برنامه ها می شوند. هنگامی که با اینستاگرام مشکلی دارید ، همیشه می توانید حافظه پنهان و داده های برنامه را پاک کنید. برای حذف حافظه پنهان و پرونده های داده برای اینستاگرام ، این مراحل را دنبال کنید.

حل مشکل کار نکردن دوربین در اینستاگرام

به تنظیمات تلفن خود بروید و سپس روی گزینه Apps ضربه بزنید.

پاک کردن حافظه پنهان و داده ه

حالا ، برنامه Instagram را از لیست برنامه ها انتخاب کنید.

حل مشکل کار نکردن دوربین در اینستاگرام

اکنون ، بر روی گزینه Storage کلیک کنید.

پاک کردن حافظه پنهان و داده ها

اکنون گزینه های پاک کردن داده ها و پاک کردن حافظه پنهان را مشاهده خواهید کرد. روی دکمه های مربوطه ضربه بزنید ، پرونده های حذف شده حذف می شوند.

پاک کردن حافظه پنهان و داده ها

اکنون ، از تنظیمات خارج شوید و دوباره از برنامه Instagram استفاده کنید

حل مشکل کار نکردن دوربین در اینستاگرام:اگر چنانچه مشکل شما هنوز پابرجا بود شما میتوانید از روش های زیر استفاده کنید

  1. اینستاگرام را بروزرسانی کنید:در خیلی از موارد مشکلات مربوط به نسخه ای خاص از برنامه میباشد که با آپدیت اینستا معمولا این مشکلات رفع خواهند شد.
  2. حذف و نصب مجدد: در بعضی موارد مشکل فقط با حذف و نصب مجدد برنامه قابل رفع خواهد شد پس این مورد را نیز مد نظر داشته باشید
  3. بروزرسانی نرم افزاری اندروید : در بعضی موارد هم ممکن است مشکل مربوط به خود سیستم عامل اندروید دستگاه شما باشد برای این کار از قسمت تنظیمات میتوانید نسخه های جدید را بررسی کنید و یا نسخه جدید را نصب کنید

امیدوارم مشکل مربوطه برای شما رفع شده باشد.👌

این مطلب نیز ممکن است برای شما مفید باشد:آموزش ریکاوری تصاویر حذف شده در اندروید

دیدگاهتان را بنویسید